کامپوزیت-دندان

کامپوزیت دندان (Composite Veneers)

کامپوزیت دندان (Composite Veneers) چیست؟

کامپوزیت-دندان

کامپوزیت دندان یک ماده کاربردی در علم دندانپزشکی است که به‌شکل تک‌تک بر روی دندان‌ها قرار میگیرد و متخصص زیبایی با مهارت تلاش می‌کند تا مشکلاتی که هر دندان دارد، مثل پوسیدگی، فاصله بین دندان‌ها، ایراد در سایز دندان‌ها و… را با کامپوزیت دندان رفع کند.

ماده کامپوزیت دندان درواقع مخلوطی از ذرات مختلف مثل گلاس، کوارتز و رزین آکریلیک است. این ماده در حالت معمولی، مانند خمیر است و در بسته‌بندی‌های سرنگ مانندی که رنگی تیره دارند در دسترس قرار گرفته است.

این مواد در پروسه‌ی درمان، زیر نور قرار می‌گیرند، و برخورد نور با این مواد سبب می‌شود که خمیر کامپوزیت سفت و سخت بشود.

اساسا کامپوزیت دندان، پرکردن استاندارد یک دندان است که رنگی مشابه به رنگ طبیعی دندان اصلی شما دارد. همچنین به‌عنوان پرکننده‌های رزینی، پرکننده‌های سفید و پرکننده‌های همرنگ دندان نیز شناخته می‌شود.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

کامپوزیت‌ها در واقع جهت ترمیم ترک‌ها، شکستگی و پوسیدگی برای دندان‌های آسیب‌دیده و یا ترمیم و روکش دندان‌های جلو کاربردی هستند که به‌منظور رفع ایردات دندان‌ها و یا زیبایی دندان استفاده میشوند.

انواع روش‌های کامپوزیت دندان

متدهای متفاوتی جهت نصب و چسباندن کامپوزیت دندان وجود دارد که بنابر تشخیص دندانپزشک و مشکلات دندانی متقاضی و یا بیمار انتخاب می‌شود. در ادامه با این روش‌های مختلف بیشتر آشنا میشویم:

کامپوزیت مستقیم

در این روش، دندانپزشک از چسب و رزین کامپوزیت همرنگ دندان جهت ترمیم و یا تغییر شکل دندان استفاده میکند. این مواد با استفاده از نور لیزر که یک نور مرئی آبی رنگ است، به دندان‌های شما چسبانده میشوند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

تنها یک نوبت ویزیت به‌منظور باندینگ مستقیم دندان مورد نیاز می‌باشد.

پیوند مستقیم کامپوزیت دندان در چه مواردی استفاده میشود؟

  • جهت ترمیم دندان‌ها و یا پرکردن حفره‌های دندان
  • برای پرکردن فضاهای بین شکاف‌های دندان
  • تغییر دندان‌‌های لکه‌دار را از نظر زیبایی
  • تغییر شکل کلی دندان‌ها
  • محافظت از ریشه دندانی که با عقب نشینی لثه در معرض دید قرار گرفته باشد

کامپوزیت غیرمستقیم

در این عمل، دندانپزشک چند قالب از دندان‌های شما را میگیرد و آن‌ها را به آزمایشگاه تخصصی دندانپزشکی میفرستد و در این حالت ترمیم دندان بدون جراحی انجام می‌شود. یک روش باندینگ غیرمستقیم دندان به دوجلسه ویزیت نیازمند است.

کامپوزیت غیرمستقیم در چه مواردی استفاده میشود؟

این تکنیک، موقعیت دقیق براکت را تضمین می‌کند. در این متد می‌توان مجموعه کاملی از بریس‌ها از جمله اکسپندرها را در عرض یک ساعت نصب کرد.

به‌شکل سنتی، بریس‌ها روی هر دندان جداگانه و یکی پس از دیگری قرار میگیرند، اما در این مدل میتوان با سرعت بیشتری این کار را انجام داد. باندینگ غیرمستقیم دندان جهت صاف کردن دندان‌ها در خط لبخند مورد استفاده قرار میگیرد.

کامپوزیت-دندان

ونیر کامپوزیت

در طول این روش، دندانپزشک روکشی از کامپوزیت بر روی دندان‌ها میکشد که به دندان‌ها در شکل گیری ظاهری مطلوب‌تر کمک کننده است. این روش جایگزینی کم‌تهاجمی برای روکش‌‌های چینی می‌باشد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

از همان ماده به‌عنوان روکش کامپوزیت مستقیم استفاده میگردد، اما روش اعمال متفاوت است. این روند معمولا طی یک جلسه درمان انجام میگیرد.

ونیرهای کامپوزیت غیرمستقیم میتوانند ساییدگی‌های بیشتری را تحمل کنند و دربرابر شکستگی، بهتر از نسخه کامپوزیت مستقیم مقاومت کنند. اما با این حال هزینه آنها بیشتر از ونیرهای کامپوزیت مستقیم می‌باشد.

ونیرهای کامپوزیت در چه مواردی استفاده میشود؟

از این ونیر کامپوزیت دندان در شرایطی استفاده می‌شود که در آن دندان‌های طبیعی تغییر رنگ بدهند. همچنین در مواردی که ناهماهنگی‌های جزئی در دندان‌ها وجود داشته باشد نیز میتوان از ونیر کامپوزیت دندان استفاده کرد تا دندان‌ها ظاهری صاف‌تر داشته باشند.

دندان‌های شکسته و فرسوده هم میتوانند از ونیرهای کامپوزیت بهره‌مند شوند. به شکل کلی، کاربرد و مزایای اصلی ونیرها بهبود ظاهر لبخند است.

ترمیم‌های کامپوزیت

ترمیم‌های کامپوزیت دندان روشی جهت ترمیم دندان‌های پوسیده، تراش خورده و یا شکسته شده می‌باشد. این ترمیم، دندان‌ها را به سلامت و عملکرد اصلی خود بازمیگرداند و همچنین ظاهری بسیار زیبا و جذاب به خط لبخند میدهد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

این مدل درمان به متقاضیان این امکان را می‌دهد که بجای جایگزینی دندان‌های مصنوعی، بر روی دندان‌های موجود خود کار کنند.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان انواع گوناگونی دارد و به متدهای مختلفی طبقه‌بندی می‌شود که به‌اختصار توضیح خواهیم داد. آن‌ها با توجه به سایز ذرات مواد به میکروفیل، هیبرید، نانویی و… تقسیم بندی می‌شوند.

گونه‌های میکروفیل قابلیت پالیش زیاد و استحکام پایینی دارند. نوع هیبرید دربرابر جویدن مستحکم است و پالیش پذیری خوبی ندارد. نوع نانوفیل دربرابر سایش استحکام خوبی دارد و کیفیت آن‌ها هم برای پالیش پذیری مناسب می‌باشد.

پالیش کامپوزیت

از مشکلات اساسی افرادی که کامپوزیت دندان انجام می‌دهند آن است که دندان آن‌ها بیش از پیش مستعد انواع لکه می‌گردد. به همین علت هم به‌دنبال راهی هستند تا دندان‌های آن‌ها همانند روز اول ظاهری زیبا و شفاف داشته باشد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

در گام نخست لازم است تا بیش از قبل مراقب سلامت دندان‌ های خود باشید. برای این‌کار باید در مصرف مواد غذایی دقت بالاتری داشته باشید. هم‌چنین مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به‌صورت مرتب را فراموش نکنید.

با این همه باز هم راهی وجود دارد تا بتوانید ظاهر دندان‌هایتان را مثل روز اول کنید. شما می‌توانید با انجام پالیش، دندان‌های خود را جرم‌گیری کنید. پس از انجام پالیش، شفافیت و زیبایی دندان‌های خود را دوباره بدست خواهید آورد.

کامپوزیت-دندان

فرق لمینت دندان و کامپوزیت دندان

لمینت و کامپوزیت دندان یک‌سری تفاوت‌هایی با هم دارند که در این بخش آن‌ها را مورد بررسی قرار میدهیم. یکی از تفاوت‌های مهم این دو روش، اختلاف قیمت آن‌ها از یکدیگر است.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

به شکل کلی لمینت دندان هزینه‌ی بیشتری دارد. این تفاوت نرخ گاهی تا حدود دو برابر هم می‌رسد. دو روش گفته شده از نظر مراحل انجام کار نیز با هم متفاوت هستند.

همان‌گونه که پیش از این هم اشاره کردیم، ونیر کامپوزیت دندان طی یک جلسه‌ درمان به پایان می‌رسد. در شیوه‌ی یاد شده نیازی نیست که دندان تراشیده شود.

اما لمینت کردن دندان به تایم بیشتری نیاز دارد. این کار چیزی در حدود دو الی سه هفته به طول خواهد انجامید. برای انجام این‌کار، دندانپزشک مینای دندان را به میزان کمی تراش می‌دهد.

سپس عملیات قالب‌گیری را صورت داده و با آزمایشگاه هماهنگی‌های لازم را برای ساخت روکش به عمل می‌آورد. حدود دو هفته طول می‌کشد تا روکش‌‌ها آماده بشوند.

در نهایت این روکش‌ها پس از تحویل به پزشک از سوی آزمایشگاه، قابل استفاده هستند. از دیگر تفاوت‌های لمینت و کامپوزیت دندان آن است که ونیر پرسلین یا روش لمینت دندان بازگشت‌پذیر نیست.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

اما کامپوزیت دندان قابلیت برگشت‌پذیری دارد. زیرا عملیات باندینگ بدون تراشیدن صورت میپذیرد. ونیر دندان با وجود مزیت‌های زیادی که دارد از لحاظ طول عمر نسبت به لمینت ماندگاری پایین‌تری دارد.

طول عمر لمینت درصورت مراقبت حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال است. هرچقدر که میزان دستورالعمل‌های مراقبتی و بهداشتی بیشتری رعایت شود، این طول عمر هم می‌تواند افزایش پیدا کند.

شما همراهان عزیز همچنین میتوانید در مورد مطلب دیگری در سایت راز زیبایی درباره دندانپزشکی زیبایی اطلاعات تکمیلی کسب کنید.

Views: 2

دیدگاهتان را بنویسید