میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ (Microneedling) صورت و بدن

میکرونیدلینگ (Microneedling) صورت و بدن

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ (Microneedling) یکی از بهترین روش‌های بدون تهاجم، درد و خونریزی جهت جوان‌سازی پوست و رفع مشکلات پوستی می‌باشد.

اجرای میکرونیدلینگ با تحریک تولید کلاژن به برطرف کردن عوارض مختلفی مثل چین‌وچروک، اسکار آکنه، استرچ مارک‌ها و… کمک می‌کند.

در این مطلب از مرکز راز زیبایی، تمامی نکات مهم درباره جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ را مورد بررسی قرار میدهیم.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک مدل روش تحریک مکانیکال پوست می‌باشد که در آن با استفاده از سوزن‌هایی بسیار ریز، میلیون‌ها میکروکانال در پوست ایجاد می‌شود.

این روش کازمتیک با حداقل تهاجم جهت درمان مشکلات پوستی از طریق تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. درواقع میکرونیدلینگ به‌عنوان درمان القای کلاژن هم شناخته می‌شود.

این متد درمانی ممکن است به کسانی‌که به‌دنبال کاهش اسکارهای ناشی از جوش و علائمی مثل کشیدگی پوست یا همان کاهش الاستیسیته پوستی در نقاط مختلف صورت هستند، کمک کند.

همچنین به‌همراه برخی از روش‌های جوانسازی پوست صورت مانند مزوتراپی هم میتوان از این متد بهره‌برداری کرد. البته باید درنظر داشته باشید که این روش برخلاف مزوتراپی جهت رفع ریزش مو موثر نیست و روندی مخصوص پوست می‌باشد.

کاربردهای میکرونیدلینگ

کاربردهای مختلفی را میتوان برای میکرونیدلینگ درنظر گرفت. به‌طورکلی این متد جهت درمان مشکلات ظاهری پوست، درمان عوارض مختلف پوستی و جوانسازی جنرال یا موضعی آن مورد استفاده قرار میگیرد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

از مهم‌ترین اهداف میکرونیدلینگ برطرف‌سازی مشکلات پوستی زیر میباشد:

  • رفع چین و چروک‌ها
  • رفع جای جوش و آکنه
  • رفع جای زخم و جراحت
  • رفع ترک‌های پوستی
  • رفع سوختگی سطحی پوست صورت و بدن
  • رفع تیرگی و لکه‌های مختلف روی پوست صورت و بدن

میکرونیدلینگ

ترکیب میکرونیدلینگ با درمان‌های دیگر

علاوه‌بر رفع مشکلات پوست صورت، گاها میکرونیدلینگ جهت درمان علائم کاهش الاستیسیته پوست در نقاط دیگر بدن هم استفاده می‌شود.

محققان پس از بررسی نتایج حاصل از مطالعه‌ای معتبر به این نکته دست پیدا کردند که ترکیب روش میکرونیدلینگ با تزریق فیلر جهت رفع علائم استرچ مارک‌ها بر روی ران و ناحیه شکم بسیار مؤثر می‌باشد.

مطالعات زیادی اثربخشی میکرونیدلینگ به‌همراه پی‌آرپی (PRP+Microneedling) به شکل تاپیکال در جوان‌سازی پوست را نشان داده که نتایج بسیار خوبی به‌دنبال داشته است. اسکارها در سایر نقاط بدن نیز ممکن است با این متد درمان بشوند.

با این‌حال، میکرونیدلینگ در درجه‌ی اول در ناحیه ی صورت مورد استفاده قرار میگیرد و کارایی آن در صورت به‌تنهایی و یا ترکیب با درمان‌های دیگر که با آن کامبینیشن تراپی (Combination Therapy) میگویند، بالاتر است.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی قابل ترکیب با میکرونیدلینگ، مزوتراپی می‌باشد که نتایج بسیار درخشانی را نیز به‌دنبال خود دارد.

کاندیداهای انجام میکرونیدلینگ

بیمارانی که از لحاظ بالینی سالم هستند ولی مشکلات پوستی دارند که به درمان‌‌های تاپیکال پاسخ نداده‌اند، ممکن است کاندیدای نرمال و مناسبی برای این متد باشند.

برای دانستن این مورد که آیا این روش درمانی مناسب پوست شما هست یا خیر، میبایست از یک متخصص پوست خوب مشاوره بگیرید.

بعضی از اشخاص نمیتوانند از مزایای متد میکرونیدلینگ بهره‌مند شوند و روش‌های درمانی دیگری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

این دسته افراد عبارتند از:

  • زنان باردار
  • افراد دارای اختلالات انعقادی خون
  • افرادی که اخیراً پرتودرمانی انجام داده باشند
  • اشخاصی که بیماری‌‌های ویروسی فعال دارند
  • اشخاص با سابقه ایجاد اسکار و کلوئید پوستی
  • افراد دارای بیماری‌های پوستی فعال مثل پسوریازیس یا اگزما
  • افرادی که دارای حساسیت زیادی به مواد بی‌حسی موضعی هستند
  • کسانی‌که در ناحیه‌ی موردنظر میکرونیدلینگ، جوش یا همان آکنه فعال دارند
  • اشخاصی که زخم‌های باز و بهبود نیافته‌ای در ناحیه‌ی موردنظر جهت میکرونیدلینگ داشته باشند

روش درمانی میکرونیدلینگ چگونه انجام میشود؟

میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ، متد درمان به نوعی است که تعدادی سوزن بسیار ظریف و استریل با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک که براساس نوع پوست و هدف موردنظر مشخص می‌شود به‌شکل همزمان وارد لایه دوم پوست یعنی درم میشوند.

پین‌های موجود درون دستگاه میکرونیدلینگ به حدی کوچک هستند که احتمالاً درحین انجام عمل متوجه آن‌ها نخواهید شد.

اندازه‌ی این پین‌ها (Gage Needle) باتوجه به نوع پوست هر فرد، ناحیه‌ی انجام میکرونیدلینگ و همچنین مشکلات پوستی جهت درمان، از فردی تا فرد دیگر متفاوت می‌باشد.

پزشک متخصص این ابزار را به‌طور یکنواخت در سرتاسر پوست با جهت‌های خاصی جابه‌جا می‌کند تا تمامی سطح پوست را به طرز یکنواخت تحت پوشش قرار بدهد.

پیش از شروع کار، پزشک جهت کاهش احتمال درد، از بی‌حسی‌های موضعی استفاده میکند. بی‌حسی یک ساعت قبل از درمان انجام می‌شود.

مدت زمان انجام میکرونیدلینگ چیزی در حدود 30دقیقه می‌باشد. در این بازه زمانی سیستم ایمنی بدن فعال شده و موجب افزایش انتشار فاکتورهای رشد و تولید رشته‌های کلاژن و الاستین و همچنین افزایش ضخامت لایه اول پوست یا همان اپیدرم می‌شود.

درواقع رشته‌های کلاژن و الاستین همان رشته‌های پروتئینی هستند که وظیفه‌ی استحکام و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست را بر عهده داشته و عامل اصلی در جوان‌سازی پوست به شمار می‌آیند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

به این نکته توجه داشته باشید بسیاری از کسانی‌که باید به توصیه پزشک از روش میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند، از سوزن‌های دستگاه میکرونیدلینگ هراس دارند.

اما در حقیقت همانطور که از نام این روش از که دو بخش میکرو+نیدلینگ تشکیل شده است و به‌معنی استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک در حد و اندازه میکرو است پیداست، پین‌های این دستگاه آنقدری ریز هستند که شما هیچ‌گونه درد، سوزش، خراش و یا ناراحتی را در زمان اجرای این روش متوجه نمیشوید و به همین علت لازم نیست نگران این مسئله باشید.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی میکرونیدلینگ چیست؟

همانند همه روش‌های کازمتیک یا زیبایی پوست، میکرونیدلینگ هم امکان دارد عوارضی را به‌همراه خود داشته باشد.

مهم‌ترین عامل موثر برای نتیجه‌ای که از این متد درمانی میگیرید و عوارضی که پس از انجام آن مشاهده میکنید، انتخاب درست متخصص پوست جهت اجرای آن است.

شایع‌ترین عارضه جانبی این روش، سوزش جزئی پوست بلافاصله پس از انجام درمان آن می‌باشد که درصورت استفاده از دارو به‌خوبی قابل رفع خواهد بود. همچنین امکان دارد تا چند روز قرمزی و سوزش موضعی احساس شود.

درصورت مشاهده عوارض جانبی شدیدتری مثل خونریزی شدید، عفونت، کبودی، پیلینگ (لایه برداری) و یا پوست‌ریزی شدید و سوزش بیش از اندازه با پزشک خود تماس بگیرید.

اجرای درست مراقبت‌های پس از میکرونیدلینگ به‌میزان زیادی در جلوگیری و رفع عوارض طبیعی این اقدام زیبایی موثر می‌باشد.

آمادگی‌های لازم پیش از میکرونیدلینگ

پیش از انجام میکرونیدلینگ حتما با متخصص پوست خود درباره کارهایی که انجام آن‌ها می‌تواند در گرفتن بهترین نتایج ممکن از این عمل، موثر باشد، صحبت کنید.

برخی از اقدامات لازم پیش از انجام این متد درمانی شامل موارد زیر است:

  • احتمال دارد لازم باشد که پیش از انجام این عمل، مصرف برخی از داروهای خاص مثل ایبوپروفن، آسپرین و داروهای ضد جوش را متوقف کنید.
  • همچنین ممکن است پزشک توصیه کند که از پیش از درمان استفاده از رتینوئیدهای موضعی را هم متوقف کنید.
  • استعمال دخانیات را پیش از انجام این عمل و سایر عملیات زیبایی متوقف کنید.
  • داروهای تجویزی را حتما به‌موقع مصرف نمایید.

میکرونیدلینگ

دوران نقاهت و مراقبت‌های پس از انجام میکرونیدلینگ

این متد مثل جراحی پلاستیک تهاجمی نیست، درنتیجه زمان بهبودی و ریکاوری آن کم است. طبق تحقیقات و یافته‌‌های پزشکی، بیشتر افراد نقاهت بسیار کوتاهی را پس از انجام میکرونیدلینگ تجربه میکنند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

ممکن است ظرف مدت چند روز اول پس از درمان متوجه سوزش و قرمزی پوست بشوند که یک واکنش کاملا طبیعی پوست به اثرگذاری سوزن‌های میکرونیدلینگ بر روی پوست می‌باشد.

اگر چنانچه با قرمزی پوست و یا سوزش خفیف ایجاد شده مشکلی ندارید میتوانید پس از درمان به محل کاری خود و یا فعالیت‌های روزانه خود برگردید.

محیط کاری به هیچ عنوان نباید دارای آلودگی و یا درمواجه با مواد آلوده و بیماری‌زا باشد و به علت آن‌که بر روی پوست خراش‌هایی ایجاد شده است، باید از حضور در محیط‌‌های آلوده اجتناب کرد.

اشخاص میتوانند چند روز پس از درمان جهت کاور کردن قرمزی پوست از کانسیلر استفاده کنند. در همان روز درمان از انجام هرگونه آرایش در نواحی درمان اجتناب شود.

پس از این روش، پوست به پرتو آفتاب حساس‌تر خواهد بود، درنتیجه استفاده از ضدآفتاب لازم و ضروری است. بعد از انجام این پروسیجر، پوست برای جوانسازی با تحریک تولید کلاژن در بافت عمل میکند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

نتایج این روش درمانی طی چندهفته بعد از انجام قابل مشاهده می‌باشد. زیرا تحریک کلاژن‌سازی (Regenerate) و یا بازسازی پوست مدت زمان مخصوص به خود را دارد و برای هرکس با توجه به نوع پوست و مشکلات درمانی منحصربه‌فرد خود می‌تواند متفاوت باشد.

برای حفظ نتایج درمان و رسیدن به نتیجه‌های دلخواه، شاید به چندین جلسه درمان این متد و یا سایر متدهای درمانی مکمل نیاز داشته باشید. پزشک متخصص بر اساس نوع پوست و مشکلات پوستی موجود، بهترین برنامه درمانی را برای شما تجویز خواهد کرد.

Views: 1

دیدگاهتان را بنویسید