جراحی-زیبایی-صورت-بدن

جراحی زیبایی صورت و بدن

جراحی زیبایی صورت و بدن

جراحی-زیبایی-صورت-بدن

به اعمال جراحی پزشکی که برای تغییر، بازسازی، زیباسازی و یا رفع آسیب‌های ظاهری و نواقص بخشی از صورت یا بدن انجام می‌شود، جراحی زیبایی میگویند.

تفاوت جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک

جراحی زیبایی یک دیسیپلین خاص و تک از پزشکی است که روی بهبود ظاهری از طریق تکنیک‌های جراحی و پزشکی می‌باشد.

جراحی زیبایی می‌تواند در هرجایی از سر، گردن و بدن انجام شود، به‌خاطر اینکه نقاط درمان شده معمولا به‌خاطر جنبه‌های زیبایی انجام می‌شوند. بنابراین جراحی زیبایی کاملا اختیاریست.

جراحی پلاستیک به‌منزله یک تخصص در جراحی است که جهت بازسازی نواقص صورت و بدن به‌کار گرفته می‌شود. مثل اختلالات مادرزادی، بیماری، سوختگی و تروما.

جراحی پلاستیک برای تصحیح نقاطی از بدن که عملکرد درستی نداشته و نیاز به بازسازی برای عملکرد طبیعی‌شان دارند، انجام می‌شوند.

فرق بین جراح زیبایی و جراح پلاستیک

به‌علت وجود روش‌هایی که در هر روش متفاوت است، نحوه آموزش دیدن جراحان زیبایی و جراحان پلاستیک بسیار متفاوت می‌باشد.

از آنجا که هیچ برنامه ثابتی، خصوصا برای جراحی‌های زیبایی درنظر گرفته نشده است، ترجیحا باید در جراحی زیبایی تخصص لازم را گرفت.

همین می‌تواند طی یک برنامه جراحی زیبایی انجام شود. برای مثال ورک‌شاپ‌ها، سمینارها و ارائه‌ها.

پزشکانی که تجربه و پیشرفت قابل توجهی در جراحی زیبایی کسب کنند، می‌توانند به کار مشغول شوند.

جراحان پلاستیک هم مسیری مشابه جراحان زیبایی دارند.

با این تفاوت که پس از اتمام مدرسه پزشکی، باید دوره‌های جراحی پلاستیک را بگذرانند تا بتوانند برد جراحی پلاستیکی را دریافت کنند.

در این دوره، یک جراح پلاستیک آموزش‌های اضافه‌تری نیز در زمینه جراحی زیبایی (که اختیاری است) می‌گذراند.

انواع جراحی زیبایی

جراحی زیبایی با تمرکز بر روی بهبود ظاهر بنا نهاده شده است. روش‌ها، تکنیک‌ها و شاخص‌های جراحی زیبایی، روی ظاهر بیمار متمرکز است. بهبود زیبایی ظاهری، تقارن چهره و تناسب، همگی کلید اصلی این مسیر هستند.

جراحی زیبایی می‌تواند شامل موارد پایین باشد:

  • بهبود ظاهر سینه‌ها: کاشت سینه، لیفت سینه، کوچک کردن سینه
  • کانتورینگ صورت: عمل بینی، چانه، یا پروتز گونه
  • جوانسازی صورت: لیفت صورت، لیفت پلک، لیفت گردن، لیفت ابرو
  • کانتورینگ بدن: شکم پهلو، لیپوساکشن، ژنیکوماستی
  • جوانسازی صورت: لیزر، بوتاکس، پرکننده‌ها

انواع جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک بر روی ترمیم نواقص بدن، مثل نقص‌های مادرزادی و با هدف بازسازی چهره و بدن جهت رسیدن به حالت و عملکرد طبیعی، متمرکز شده است.

از متدهایی که برای جراحی پلاستیک انجام می‌شوند، عبارتند از:

  • بازسازی سینه
  • جراحی ترمیم سوختگی
  • ترمیم ناهنجاری‌های مادرزادی مثل شکاف لب (لب شکری)
  • ترمیم نواقص شدید
  • بازسازی نواقص مادرزادی خفیف
  • جراحی دست
  • جراحی ترمیمی جای زخم

جراحی زیبایی صورت

جراحی-زیبایی-صورت-بدن

جوانسازی و زیباسازی پوست صورت امروزه مورد توجه بسیاری از افراد مخصوصا بانوان قرار دارد. به این علت که خانم‌ بیش از اندازه روی ظاهر خود حساس هستند. یکی از روش‌های زیباتر کردن صورت، تزریق چربی جهت از بین بردن چین و چروک‌ها و جوان کردن آن می‌باشد.

با افزایش سن یکی از تغییرات مهمی که در صورت رخ میدهد، افتادگی پوست و عضلات صورت است. در این موارد از جمله افتادگی در ناحیه تحتانی صورت بوجود می‌ آید، زاویه بین صورت و گردن بازتر می‌شود و صورت حالت پیرتری به خود می‌گیرد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

در این مواقع انجام عمل جراحی لیفتینگ صورت، موجب بهبود این حالت می‌شود. تاثیر عمل جراحی لیفت صورت را می‌توان با کشیدن پوست صورت در جلو و زیر گوش‌ها به سمت عقب و بالا شبیه‌سازی کرد.

در جراحی لیفت صورت با راه‌های مختلف، در ابتدا عضلات صورت را به بالا و عقب کشیده و تثبیت می‌کنند و در انتها پوست اضافی را پیرایش می‌کنند. در این مدل جراحی، همیشه عضله‌ی سطحی گردن هم به عقب کشیده می‌شود، که این خود باعث بهبود و عمیق شدن زاویه قدامی گردن می‌شود.

اعمال جراحی‌های تکمیلی ازجمله ساکشن چربی‌های زیرپوستی در ناحیه‌ی گردن و لبه‌ی فک تحتانی و اصلاح غبغب نیز در بسیاری از موارد لازم و ضروری است.

ناحیه برش عمل جراحی لیفت معمولا در جلوی لاله گوش می‌باشد و بسته به شدت لیفت، می‌تواند تا پشت گوش امتداد داشته باشد. دقت در محل این برش و نوع برش دادن و طول برش همگی از فاکتورهای بسیار مهم و درنتیجه عمل جراحی و میزان رضایت بیمار میباشند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

بیشترین اثر عمل لیفت در ناحیه‌ی تحتانی صورت و گردن می‌باشد و در قسمت میانی صورت نیز به‌صورت نسبی موثر است. مجموعه‌ی این اثرات باعث بهبود شکل سه‌بعدی صورت و جوانسازی آن خواهد شد.

عمل‌های جراحی مختلفی را میتوان همراه با لیفت صورت انجام داد که از شایع‌ترین آنها پیوند چربی، لیفت ابرو‌ها، جراحی پلک‌ها و پروتز چانه هستند. انجام این اقدامات جراحی همراه با لیفت صورت و یا پس از آن، اثرات بسیار شگرفی در تقویت نتیجه عمل لیفت صورت در میزان جوانسازی صورت و طبیعی بودن تغییرات ایجاد شده خواهد داشت.

انواع جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی لاله گوش

برخورداری از چهره‌ای بی‌نقص و جذاب موجب افزایش اعتماد به نفس هر فردی خواهد شد تا لذت بیشتری از زندگی ببرند. گاها افراد تمایل دارند تا شکل و حالت لاله گوش خود را تغییر دهند و برای مثال از حالت چسبیده به گردن به حالت آزاد یا بالعکس تبدیل کنند. چنین عملی جزو دسته اعمال جراحی زیبایی صورت قرار میگیرد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

البته بدیهی است که چنین اعمالی جزو موارد معدودی است که باید با کمک جراح و با مشورت روانپزشک صورت گیرد. و ما صرفا جهت آگاهی و اطلاع رسانی به شما عزیزان از آن یاد میکنیم.

عمل جراحی زیبایی پلک

از دید زیباشناسی، چشم‌ها مهم‌ترین جزء صورت میباشند. چشم انسان نشان دهنده‌ی میزان سن شخص و منعکس کننده حالت هیجانی و خلقی وی است و متاسفانه چشم‌ها و پلک‌ها سریعتر از دیگر اجزای بدن علائم پیری را نشان می‌دهند.

جراحی زیبایی برای پلک‌ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی گفته می‌شود، برای برداشتن پف پلک‌ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آنها طراحی شده است. هرچند که ممکن است مقداری از چین و چروک‌های سطحی پلک را هم کمتر کند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

جراحی زیبایی لیفتینگ صورت

لیفت صورت یا همان کشیدن پوست صورت برای جوان‌تر کردن پوست و حالت صورت طراحی شده است. بهترین کاندیدای این عمل فردی است که ساختار صورت استخوانی داشته باشد و فقط نسج نرم صورتش خود را ول کرده باشد.

جراحی زیبایی لیفت ابرو و پیشانی

با بالاتر رفتن سن و سال و در اثر استرس‌های مداوم زندگی، علائم پیری رفته‌رفته در صورت ظاهر میشوند. این علائم در یک‌سوم فوقانی صورت که شامل پلک‌ها، ابرو و پیشانی است زودتر از دیگر نقاط صورت بروز پیدا میکنند.

پیدایش این علائم در صورت به‌شکل پیدایش چین و چروک پیشانی، افتادگی ابروها و افتادگی پلک‌ها است که بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است. اما در مواردی که افتادگی ابرو و پلک‌ها زیاد باشد می‌تواند وسعت بینایی را هم محدود کند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

عمل جراحی زیبایی چانه

هنگامی‌که از نیمرخ به چهره افراد نگاه شود، میبایست برجستگی لب پایین و چانه در یک راستا قرار داشته باشند. در صورتی که چانه جلوتر یا عقب‌تر باشد، به جراحی چانه نیاز داریم تا زیبایی صورت خود را دوچندان کنیم. در این نوع جراحی، چانه یا کوچک‌تر می‌شود و یا بزرگ‌تر. که برای بزرگ‌تر کردن چانه از پروتز یا جراحی ژنیوپلاستی استفاده می‌شود.

در بزرگ کردن چانه، استخوان‌ها برش داده می‌شوند و تغییر شکل ایجاد می‌شود و به‌مرور زمان استخوان‌های برش خورده بهبود پیدا میکنند. کوچک کردن چانه با ایجاد یک برش کوچک در زیر چانه یا در دهان باعث تغییر سایز چانه می‌شود.

عمل جراحی زیبایی گونه

یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی صورت جراحی گونه است که با هدف بهبود شکل گونه و برجسته کردن آن انجام میگیرد. معمولا افرادی که برای جراحی گونه مراجعه می‌کنند یا افراد جوانی‌اند که دچار ضعف استخوان گونه هستند و یا افراد میانسالی که با گذشت زمان گونه آنها تحلیل رفته است. در این افراد از گونه گذاری با تزریق چربی، تزریق ژل و جراحی استخوان گونه انجام می‌شود.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

عمل جراحی زیبایی لب

جراحی زیبایی لب با هدف برجسته کردن و قلوه‌ای کردن لب‌ها انجام می‌شود. این مدل جراحی زیبایی در بیمارستان یا در مطب مجهز انجام می‌شود و چیزی در حدود 90دقیقه به‌طول می‌انجامد. البته برای زیبا و جذاب کردن لب‌ها روش‌های دیگری نیز مانند تزریق ژل و تزریق چربی وجود دارد.

جراحی زیبایی بالا کشیدن ابرو

جراحی زیبایی بالا کشیدن ابرو که در دسته‌بندی جراحی زیبایی صورت قرار میگیرد، اغلب در افرادی که تمایل به جوانسازی چهره، به‌ویژه در ناحیه اطراف چشم دارند، انجام می‌شود.

با افزایش یافتن سن، پوست صورت شروع به از دست دادن حالت کشسانی خود می‌کند و چین و چروک در اطراف چشم، دهان و فک نمایان می‌شود. جراحی بالا کشیدن ابرو می‌تواند با رفع افتادگی ابرو، چین و چروک پلک را هم کاهش دهد و به سفت شدن پوست آن کمک کند.

عمل جراحی زیبایی بالا کشیدن ابرو عموما برای افراد میانسال و سنین بالاتر که به‌علت افزایش سن دچار افتادگی ابرو شده‌اند، توصیه می‌شود. در بسیاری از موارد این جراحی به‌شکل همزمان با جراحی پلک صورت میگیرد تا اثربخشی آن در چشم ملموس‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

جراحی زیبایی کشیدن پوست صورت

امروزه عمل جراحی زیبایی کشیدن پوست صورت، یکی از مؤثرترین روش‌های جراحی است که نشانه‌های پیری را به‌کلی از بین می‌برد. غالباً بیان می‌شود که یک لیفت صورت مناسب می‌تواند شما را تا 10سال جوان‌تر کند! پس جای تعجبی ندارد که این عمل یکی از محبوب‌ترین انواع جراحی زیبایی است.

هدف از جراحی زیبایی لیفت صورت که همانطور که از نامش پیداست، کشیدن پوست می‌باشد، به گونه‌ای است که می‌تواند پوست صورت را سفت‌تر کند و تا آنجایی که ممکن است میزان افتادگی یا شلی پوست را کاهش دهد.

این عمل جراحی با پرداختن به نقاط مشکل‌دار صورت مانند افتادگی گونه، افتادگی غبغب و مناطق اطراف خط فک، می‌تواند به جوان‌تر و شاداب‌ترشدن صورت شما کمک کند.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی، یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است که در میان نوجوانان و جوانان محبوبیت بالایی دارد. این عمل نیز به صورتی انجام می‌شود که فرم بینی با اجزای صورت فرد متناسب باشد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

عمل جراحی زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود که در آن نقص‌هایی مثل بزرگی و پهن بودن بینی، کج شدگی در اثر ضربه و قوز روی بینی توسط پزشک جراح اصلاح می‌شود.

انواع جراحی زیبایی بدن

جراحی-زیبایی-بدن-صورت

– جراحی زیبایی شکم، پهلو و پشت

جراحی زیبایی شکم در حال حاضر به روش‌های مختلفی انجام میگیرد. که عبارتند از:

1. لیپوماتیک

یکی از روش‌های شایع برای لاغری شکم لیپوماتیک است. در این روش از یک دستگاه مخصوص استفاده می‌شود که توسط آن چربی‌ها از شکم خارج میشوند. این دستگاه به میله‌ای ظریف مجهز است که به صورت چرخشی، موازی در بدن حرکت می‌کند و چربی‌های موجود در عضلات را شکسته و خارج میکند.

قسمتی از چربی این ناحیه که چیزی در حدود نیم تا یک سانتیمتر است، در عضلات باقی میماند تا از چروک شدن پوست پس از جراحی جلوگیری شود. این دستگاه به گونه‌ایست که زمانی به چربی میرسد حرکت کرده و زمانی که به بافت غیر چربی میرسد متوقف می‌شود. درنتیجه امکان آسیب به بافت‌ها و عصب‌های اطراف چربی وجود ندارد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

2. لیپوساکشن

عمل لیپوساکشن از طریق مایعی مخصوص به داخل شکم در زمانی مشخص تزریق می‌شود و سپس با دستگاهی به نام لیپوساکشن چربی‌ها از بدن خارج می‌شود.

یکی از نگرانی‌های افراد آمبولی (لخته شدن خون) پس از جراحی است. آمبولی در مواردی که چربی‌ها بیشتر از 5لیتر از بدن خارج شود ایجاد می‌شود. اما در حجم‌های پایین‌تر (1 تا 2لیتر) میزان احتمال آمبولی کمتر است. در این روش امکان دارد به بافت‌های اطراف چربی آسیب برسد.

3. ابدومینوپلاستی

بهترین روش برای لاغری شکم، جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی‌تاک می‌باشد. با این مدل جراحی نه تنها چربی‌های شکم خارج می‌شود بلکه پوستی که در اثر خروج چربی شل شده است کشیده و لیفت می‌شود. درنتیجه پس از جراحی، شما شکمی صاف خواهید داشت.

– جراحی زیبایی سینه

در حال حاضر سه دسته‌ی کلی جراحی‌ زیبایی برای سینه‌ها انجام می‌شود. رایج‌ترین انواع جراحی زیبایی سینه شامل افزایش سینه، کاهش سینه و بازسازی سینه می‌باشند.

1. پروتز سینه

جراحی پروتز سینه، شامل قرارگیری پروتز یا همان ایمپلنت داخل بافت سینه و یا تزریق چربی به سینه می‌باشد که با هدف افزایش اندازه و سایز سینه‌‌ها انجام می‌شود.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
021-88690092

این روش جراحی عمدتا در خانم‌هایی انجام می‌شود که پس از دوره بارداری و یا به‌دلیل کاهش وزن از حجم سینه‌های شان کاسته شده است و خواهان سینه‌های گرد و توپر هستند. این مدل جراحی همچنین به بهبود تقارن سینه‌ها هم کمک میکند.

2. لیفت سینه

جراحی لیفت سینه با هدف کاهش اندازه سینه، یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی سینه است و اغلب در زنانی انجام می‌شود که سینه بزرگ و سنگین دارند و به دلیل وزن بالای سینه‌ها ناراحتی قابل توجهی از جمله گردن درد، کمردرد و بی‌حسی یا ضعف دارند.

در طی این روش جراحی، پوست اضافی، چربی و بافت سینه برداشته می‌شود. این مدل جراحی همچنین امکان دارد باعث تغییر در احساس سینه و عدم توانایی در شیردهی شود.

لیفت سینه با برداشت پوست اضافی و کشیده شدن بافت اطراف سینه همراه است که در نتیجه‌ی آن، لیفت و کشیده شدن سینه به سمت بالا رخ میدهد. از دیگر مزایای این روش جراحی میتوان به تغییر فرم و همچنین جوانسازی سینه‌ها هم اشاره کرد.

3. ماموپلاستی

بانوانی که سینه‌های بزرگتری دارند، اغلب با مشکلات پزشکی متعددی مانند پستان درد، گردن درد و یا بی‌حس شدن دست‌ها و انگشت‌ها روبرو میشوند. چراکه سنگینی سینه‌ها به این نواحی وارد می‌شود.

روند جراحی کوچک‌کردن سینه‌ها  که به آن ماموپلاستی میگویند، با برداشت چربی اضافی، بافت غده‌ای و پوست از روی سینه، به کوچکتر شدن و خوش فرم شدن سینه‌ها کمک میکند.

– جراحی زیبایی بازو و ران‌

لیفت بازو (براکیوپلاستی)

جراحی زیبایی لیفت بازو جهت از بین بردن افتادگی و شل شدگی و رفع پوست‌های اضافی بازو می‌باشد. این عمل مناسب افرادی است که بازویی شل و افتاده داشته باشند، نه افرادی که در اثر چاقی بازوی سنگین دارند.

برخی اثرات مثبت جراحی زیبایی لیفت بازو عبارت است از:

  • کاهش افتادگی پوست چروک خورده بازو
  • صاف کردن و کشیدن بافت‌های نگهدارنده زمینه که شکل بازو را تعیین می‌کنند
  • کاهش چربی‌های موضعی که به‌صورت توده در بازو جمع شده‌اند

از عواملی که سبب افتادگی بازو می‌شود میتوان به افزایش سن، ژنتیک و کاهش وزن اشاره کرد. لازم به ذکر است، ورزش فقط به تقویت عضلات کمک می‌کند نه به جمع شدن پوستی که حالت کشسانی خود را از دست داده باشد. همچنین کمبود کلاژن در پوست باعث افتادگی در پوست می‌شود.

لیفت ران (تایوپلاستی)

به جراحی زیبایی که در جهت رفع افتادگی و شل شدن پوست در نواحی داخلی یا خارجی ران انجام گیرد لیفت ران میگویند. اکثر افراد این جراحی را پس از کاهش وزن زیاد به‌جهت رفع پوست اضافه انتخاب میکنند.

در عمل جراحی زیبایی لیفت ران، برش‌هایی ایجاد میگردد و چربی زیرین آن از ناحیه ران برداشته می‌شود. پوست و بافت باقی مانده به منظور صاف و سفت شدن کشیده می‌شوند. سپس در طول فرآیند بهبودی به دلیل درد شدید و ناراحتی، امکان نیاز به مصرف مسکن وجود دارد و اغلب طی یک تا دو هفته یا بیشتر بهبودی حاصل می‌شود.

جراحی-زیبایی

ما در مرکز راز زیبایی (Beauty-Secret) تلاش داریم تا بهترین پزشکان جراحی زیبایی و بهترین روش‌های جراحی زیبایی متناسب با موارد خاصتان را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید به چهره و اندام دلخواه مد نظر خود با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه برسید.

شما میتوانید در هریک از ساعات مشخص شده با شماره‌های مندرج در صفحه تماس با ما جهت برقراری ارتباط با ما استفاده کنید.

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید