ترمیم-دندان

ترمیم دندان و رفع پوسیدگی‌های دندان‌ها

ترمیم دندان و رفع پوسیدگی‌های دندان‌ها

ترمیم-دندان

پوسیدگی دندان هنگامی رخ می‌‌دهد که باکتری‌ها و میکروب‌های درون دهان باعث ترشح اسید شوند. این وضعیت سبب به‌وجود آمدن یک یا چند عدد سوراخ درون دندان خواهد شد که به آن پوسیدگی دندان گفته می‌شود.

عدم درمان پوسیدگی دندان، می‌تواند باعث بروز عفونت، درد شدید دندان و درنهایت از بین رفتن دندان عفونی بشود.

به‌طور کلی دندان از سه لایه تشکیل شده است که عبارتند از لایه خارجی یا همان مینای دندان، لایه میانی یا همان عاج دندان و لایه مرکزی یا همان پالپ که عروق خونی و عصبی در آن قسمت وجود دارد.

از شایع‌ترین علل پوسیدگی دندان، عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و همچنین عدم استفاده منظم از مسواک و نخ دندان می‌باشد.

خوردن غذا سبب می‌شود که باکتری‌ها بین دندان‌ها جمع شوند و بیمار دچار دردهای گسترده‌ای از قبیل خستگی، درد شدید عضلانی و احساس سفتی در دهان خود شود که این فاکتورها از علائم بارز پوسیدگی دندان محسوب میشوند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

به‌مرور زمان اسید تولید شده توسط باکتری‌ها سبب از بین رفتن مینای دندان و لایه‌های درونی آن می‌شود و وضعیت دندان را بد و بدتر خواهد کرد.

شما باید به طور پیوسته به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید، چون امکان درمان به موقع پوسیدگی دندان و جلوگیری از پوسیدگی مجدد آن وجود دارد.

درمان پوسیدگی دندان در مراحل نخستین به مراتب ساده‌تر و ارزان‌تر است. دندان‌پزشک می‌تواند جهت شناسایی پوسیدگی دندان و سایر ایرادات دندان از عکس برداری توسط اشعه ایکس و همچنین معاینات دندان استفاده کند.

همچنین انجام چکاپ منظم دندان اهمیت بسیار بالایی دارد. بزرگسالان میبایست دست‌کم سالی دوبار و کودکان زیر ۱۸سال باید سالی یک‌بار توسط دندان‌پزشک معاینه بشوند.

ترمیم دندان

ترمیم دندان به هرنوع مدل درمانی گفته می‌شود که به‌منظور بازیابی زیبایی و عملکرد دندان آسیب دیده طراحی شود. دندانپزشک وضعیت دندان و شدت آسیب‌های دندان را بررسی می‌کند تا بهترین گزینه را به‌جهت ترمیم دندان انتخاب کند.

بنابراین چنانچه دندان‌های شما پوسیده، ضعیف و یا شکسته شده‌اند، ممکن است به ترمیم دندان که یکی از تکنیک‌های دندانپزشکی زیبایی است، نیاز داشته باشید.

نمونه‌هایی از ترمیم‌ دندان شامل پرکردن دندان، روکش‌، ایمپلنت‌، بریج‌ و نصب دندان‌های مصنوعی است. در این مطلب مروری به برخی از انواع رایج ترمیم دندان خواهیم داشت که عموما امروزه توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

ترمیم دندان چیست؟

ترمیم دندان (Dental Restoration) به تمامی روشهایی گفته می‌شود که دندانپزشک، مشکلات مربوط به عملکرد و یا ظاهر دندان بیمار را با جایگزین کردن دندان یا ترمیم پوسیدگی و شکستگی برطرف سازد.

ممکن است دندان به دلیل پوسیدگی، زوال یا ضعیف شدن ترمیم قبلی و یا شکستگی از بین رفته باشد. با ترمیم دندان جلو و سایر دندان‌های دیگر می‌توان این مدل از مشکلات را به‌کلی برطرف ساخت.

پزشک متخصص ترمیم دندان از متدهای مختلفی به‌منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌کند تا از درد و مشکلات شدیدتر در آینده جلوگیری کند.

ترمیم-دندان

علل پوسیدگی دندان چیست؟

بعضی از دلایل پوسیدگی دندان شامل موارد زیر می‌باشند:

  • مصرف غذا و نوشیدنی‌هایی که دارای مقادیر زیادی شکر یا کربوهیدرات هستند.
  • مصرف مقدار زیاد مکمل مرکبات که دارای اسید فراوان است.
  • مصرف نوشیدنی‌های اسیدی مثل نوشابه و نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا
  • خوردن مواد غذایی شیرین بین وعده‌های غذایی
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • استعمال دخانیات و کشیدن سیگار
  • عدم مراجعه منظم به دندان‌پزشک برای انجام چکاپ دندان
  • عدم تمیزساختن صحیح دندان‌ها به هنگام استفاده از مسواک
  • عدم ترشح بزاق در دهان که از این وضعیت ‌به‌عنوان خشکی دهان یاد می‌شود.

همه این فاکتورها عواملی هستند که شما با ترمیم دندان می‌توانید به بهبود آنها بپردازید.

با مدیریت مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های مورد استفاده، تمیزکردن صحیح دندان‌ها و مراجعه مرتب به دندان‌پزشک، شما می‌‌توانید ریسک پوسیدگی دندان و خرابی آن را کاهش دهید.

به یاد داشته باشید که دندان به دلیل وجود باکتری درون پلاک دندانی و همچنین وجود اسید در دیگر منابع، باعث پوسیدگی دندان خواهد شد. اگر دندان شما حالت چسبندگی دارد و یا زبر است، علت آن وجود پلاک است.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

با ناخن روی دندان خودتان بکشید تا بتوانید ماده شفاف یا سفید روی دندان خود را خارج کنید. هرچقدر پلاک مدت بیشتری روی دندان باقی بماند ریسک پوسیدگی دندان هم بیشتر خواهد شد.

مزایای ترمیم دندان چیست؟

جویدن یک عمل پیچیده و متعادل کننده است که نیاز به هماهنگی نزدیک بین دندان‌ها، فک و زبان دارد تا اطمینان یافت که غذا پیش از هضم، به‌درستی آسیاب و له شده باشد.

زمانی‌که غذا به‌درستی جویده نشود، مشکلات گوارشی و حتی بعضا خفگی ممکن است رخ بدهد.

استفاده بیش از اندازه از یک طرف دهان به‌دلیل درد ناشی از دندان آسیب دیده، یکی از علل شایع اختلال در عملکرد جویدن می‌باشد. که دندانپزشکی ترمیمی یکی از متدهای کمک به بازیابی توانایی جویدن است.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

از سوی دیگر، نامرتبی دندان‌ها ممکن است باعث مشکلات دهانی از جمله درد فک، سفتی ماهیچه‌های فک یا خودگزیدن ناخواسته لثه‌ها شود. این ناراحتی‌ها حتی می‌توانند منجربه سردردهای مکرر و مشکلات خواب بشوند.

پزشک متخصص ترمیمی دندان چندین روش را به‌منظور کمک به مرتب‌سازی مجدد دندان‌ها و پایان دادن به ناراحتی بیمار ارائه خواهد داد. درنهایت می‌توانید هم سلامت و هم زیبایی را خود دریافت کنید.

یک لبخند زیبا گویای سلامتی، شادی و زیبایی است. درحالی‌که همه اعضای بدن ما توانایی فرار از پیری را ندارند، اما دندان‌های ما می‌توانند همچنان زیبا و جوان باشند.

با ترمیم دندان شما می‌توانید لبخندی زیبا داشته باشید و همانند افراد مشهوری که به لبخند خود توجه ویژه‌ای دارند، در هر مراسمی توجهات را به سوی خود جلب کنید.

تحقیقات نشان داده یک لبخند زیبا با دندان‌های سفید، مرتب و زیبا حتی می‌تواند عیب‌های دیگری مثل چین و چروک پوستی را کمتر نشان دهد.

مراقبت از دندان ترمیم شده

  • مهمترین کاری که برای دندان ترمیم شده می‌توانید انجام دهید، حفظ بهداشت دهان و دندان است.
  • حتما لااقل روزی دو مرتبه مسواک بزنید.
  • حتما هر روز نخ دندان بکشید.
  • از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.
  • از جویدن چیزهای سخت مثل یخ خودداری کنید و به دندان‌های خود فشار نیاورید.
  • اگر دندان قروچه دارید، برای روش‌های محافظت از دندان‌ها به دندانپزشک مراجعه کنید. احتمالا وسیله‌ای به نام محافظ دهان یا همان نایت گارد به شما داده شود که شب‌ها روی دندانهایتان بگذارید.
  • هر شش ماه یک‌بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا چکاپ کلی بر روی دندان‌های شما انجام دهد.

ترمیم-دندان

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در مرکز راز زیبایی تماس حاصل فرمائید.

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید