لیپوساکشن

لیپوساکشن (Liposuction) یا چربی کشی بدن

لیپوساکشن (Liposuction) یا چربی کشی بدن

لیپوساکشن

لیپوساکشن یا همان چربی‌کِشی، نوعی روش جراحی زیبایی محسوب می‌شود که از ابزار ساکشن یا مکش، جهت برداشتن چربی‌های نواحی خاص بدن مثل شکم، باسن، ران، بازوها و یا گردن استفاده می‌گردد.

به‌علاوه، تکنیک لیپوساکشن قادر است تا در حین انجام بر روی نواحی خاص از بدن، به آنها شکل هم بدهد. درنتیجه از نام‌های دیگر لیپوساکشن می‌توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن نیز اشاره کرد.

لیپوساکشن عموما یک متد کلی کاهش وزن یا جایگزینی برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود.

پس اگر دچار اضافه وزن شدیدی هستید، احتمالا میبایست ازطریق برنامه رژیم غذایی و ورزش و یا ازطریق روش‌های لاغری دیگر مثل جراحی بای‌پس معده نسبت به لاغری خود اقدام نمائید.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

انجام این تکنیک‌ها سوای لیپوساکشن نه‌تنها می‌تواند نتایج بهتری را برای شما رقم بزند، بلکه مقادیر بیشتری از وزن بدنی را در شما کم می‌کند.

اما چنانچه در نقاط خاصی، چربی بدن‌تان بسیار بالاست ولی وزن بدنی ثابتی دارید، احتمالا کاندیدای انجام عمل لیپوساکشن با لیزر باشید.

موارد استفاده از لیپوساکشن

لیپوساکشن معمولا جهت برداشتن چربی از بخش‌هایی که نسبت به رژیم و فعالیت بدنی واکنش نشان نداده‌اند به‌کار می‌رود مثل:

  • شکم
  • باسن
  • بازوی فوقانی
  • ساق و مچ پا
  • سینه و پشت
  • ران و پهلوها
  • غبغب

علاوه بر این موارد از لیپوساکشن گاهی اوقات هم می‌توان به‌منظور کاهش سایز سینه و یا درمان ژنیکوماستیا استفاده کرد.

هنگامی‌که وزن اضافه می‌کنید، اندازه و حجم سلول‌های چربی نیز افزایش پیدا میکند. درمقابل لیپوساکشن سعی دارد تا تعداد سلول‌های چربی در نواحی خاصی از بدن را کاهش دهد.

میزان چربی که از بدن برداشته می‌شود به‌ ظاهر ناحیه مورد نظر و همچنین حجم چربی بستگی دارد. تغییرشکل انجام شده عموما دائمی است و تا زمانی که وزن شما ثابت باقی بماند، وجود خواهد داشت.

پس از عمل لیپوساکشن، پوست بدن، خود را با بخش‌هایی که این عمل در آن نواحی انجام شده انطباق میدهد. اگر پوست شما نازک باشد و خاصیت ارتجاعی خوبی داشته باشد، احتمالا پوست قسمت‌هایی که لیپوساکشن شده صاف به‌نظر خواهد رسید.

اما چنانچه پوست شما خاصیت ارتجاعی خوبی نداشته باشد، پوست در نواحی درمان ممکن است شل شود. لیپوساکشن، فرورفتگی سلولیت و یا سایر بی نظمی‌های سطح پوست را درمان نمیکند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

همچنین این عمل جراحی نمیتواند نشانه‌های کشیدگی پوست را از بین ببرد. برای آنکه بتوانید از لیپوساکشن استفاده کنید، باید سلامت جسمی خوبی داشته باشید و انجام جراحی برای شما عوارضی به‌همراه نداشته باشد.

برخی از شرایط خاص مثل جریان خون محدود، بیماری عروق کرونری، دیابت و سیستم ایمنی ضعیف امکان دارد سبب شود که این جراحی برای شما عوارضی را به‌دنبال داشته باشد.

لیپوساکشن

خطرات و عوارض لیپوساکشن

مانند هر جراحی دیگری، لیپوساکشن هم خطراتی را در پی دارد، مثل خونریزی و واکنش به بیهوشی. عوارض احتمالی لیپوساکشن عبارت‌اند از:

  • مشکلات در کانتور: پوست احتمال دارد برآمده، موج دار و یا پژمرده به‌نظر برسد که در اثر برداشتن چربی نامتقارن، خاصیت کشسانی ضعیف پوست و یا ترمیم غیرعادی است. این تغییرات ممکن است همیشگی باشند. آسیب زیرپوستی ناشی از لوله نازکی که به آن کانولا میگویند و در لیپوساکشن استفاده می‌شود، ممکن است به پوست حالت خال‌دار دائمی بدهد.
  • انباشت مایع: کیست‌های موقتی از مایعات ممکن است در زیرپوست ایجاد شود. این مایعات عموما ممکن است نیاز باشد که با استفاده از سوزن تخلیه بشوند.
  • بی‌حسی: احتمال دارد به‌صورت موقت یا دائم در بخش‌های جراحی شده احساس بی‌حسی داشته باشید. سوزش و تحریک عصبی موقت نیز امکان دارد ایجاد شود.
  • عفونت: عفونت پوستی عموما نادر است، اما احتمال رخ دادن هم وجود دارد. عفونت پوستی شدید می‌تواند زندگی فرد را به‌خطر بی‌اندازد.
  • سوراخ کردن ارگان داخلی: در مواردی بسیار نادر، کانولا که به قسمت‌های عمیق‌تر نفوذ می‌کند احتمال دارد یکی از اعضای داخلی را سوراخ کند. در چنین حالتی جراحی اورژانسی مورد نیاز است.
  • آمبولی چربی: بخش‌هایی از چربی امکان دارد جدا شوند و در عروق خونی قرار بگیرند و در ریه‌ها جمع شوند و یا به سوی مغز حرکت کنند. آمبولی چربی عارضه‌ای خطرناک است.
  • مشکلات قلبی و کلیوی: تغییرات در سطوح مایعات که با تزریق و یا ساکشن آن رخ می‌دهد امکان آن‌را دارد که خطرات تهدید کننده حیاتی در کلیه، قلب و یا ریه‌ها ایجاد نماید.
  • سموم لیدوکائین: لیدوکائین ماده‌ای بیهوش‌کننده است که اغلب همراه با مایعات درحین لیپوساکشن به بدن تزریق می‌شود تا درد قابل کنترل باشد. اگرچه معمولا ایمن است، اما در برخی شرایط نادر می‌تواند خطراتی را در پی داشته باشد و مشکلات جدی در قلب و یا سیستم عصبی مرکزی ایجاد کند.

اگر جراحی بر روی بخش‌های بزرگ‌تری از بدن و یا چندین نوع روش درطول یک عمل صورت گیرد، خطرات عوارض لیپوساکشن نیز بیشتر می‌شود. شما باید با پزشک در مورد ریسک‌های احتمالی جراحی صحبت کنید.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

انواع روش‌های لیپوپلاستی

امروزه این عمل به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

  • با محلول (تامسنت)
  • با ساکشن (Suction Assisted)
  • با نیرو (Power Assisted)
  • با اولتراسوند (Ultrasound Assisted)
  • با لیزر (لیپولیز)

کاندیدای مناسب برای چربی کشی

افرادی‌که پوست اضافه ندارند و پوست اندام‌های آن‌ها از خاصیت کشسانی مناسبی برخوردار است، کاندیدای مناسب چنین تکنیکی هستند.

در غیر این‌صورت بعد از لیپوساکشن به‌منظور برداشتن پوست‌های اضافه‌ی بدن نیاز به عمل دیگری با نام ابدومینوپلاستی می‌باشد.

کسانی‌که چاقی مفرط ندارند و تنها در برخی از نقاط بدن خود دارای چاقی و اضافه وزن هستند، از کاندیدای دیگر این متد زیبایی میباشند.

برای افرادی‌که با ورزش و رژیم غذایی نتوانسته‌اند به استایل ایده‌آل خود دست پیدا کنند نیز این روش، تکنیک بسیار خوبی است.

اشخاصی‌که سیگاری نیستند و دارای ماهیچه‌های ورزیده‌ای می‌باشند هم از چربی‌ کشی سود خواهند برد.

نتایج لیپوساکشن

لیپوساکشن

بعد از چربی‌کشی، تورم پس از ۴هفته فروکش خواهد کرد. در این تایم، بخش درمان شده میبایست حجم کمتری داشته باشد. در عرض چند ماه، انتظار می‌رود ناحیه تحت درمان ظاهر لاغرتری پیدا کند.

نتایج حاصل از این عمل جراحی تا مدت زمان زیادی باقی خواهد ماند. اگر پس از انجام لیپوساکشن وزن اضافه کنید، توزیع چربی در بدن ممکن است تغییر کند. برای مثال صرف نظر از نواحی درمان شده، چربی امکان دارد در نواحی شکمی شما انباشته شود.

البته علی‌رغم همه موارد ذکرشده، باز هم روش‌های بی‌خطرتری مثل ورزش و تحرک به‌همراه رژیم لاغری توصیه می‌شود.

هزینه لیپوساکشن

هزینه نهایی ساکشن چربی به عوامل متفاوت بسیار زیادی بستگی دارد. برای مثال قیمت لیپوساکشن شکم در قسمت ران یا در ناحیه صورت متفاوت می‌باشد.

به همین دلیل برای اطلاع از هزینه‌ی آن باید به مطب پزشک مراجعه کرده و پس از انجام معاینات و بررسی‌های لازم قیمت نهایی به شما اعلام شود.

همچنین شما همراهان گرامی میتوانید برای مشاوره و یا اطلاع دقیق از قیمت بروز عمل لیپوساکشن با ما در مرکز راز زیبایی تماس برقرار کنید.

Views: 3

دیدگاهتان را بنویسید