راز-زیبایی-دندان

راز زیبایی دندان ها

راز زیبایی دندان ها

راز-زیبایی-دندان

دندانپزشکی زیبایی به انواع متدهای زیبایی دندان گفته می‌شود که برای بهبود ظاهر دندان باشد و توسط دندانپزشکان صورت بگیرد.

به‌مرور زمان مینای دندان ضعیف و رنگ آنها تیره می‌شود و یا عواملی مثل مصرف دخانیات و مواد غذایی مانند ادویه باعث تغییر در رنگ دندان‌ها خواهد شد. علاوه بر تغییر رنگ، دندانپزشکی زیبایی در پر شدن دندان ترک خورده یا رفع فاصله میان دندان‌ها نیز کمک کننده است.

در دنیای متمدن امروزی، دندانپزشکی زیبایی از اهمیت بالایی نسبت به گذشته برخوردار شده است و امروزه با توجه به تاثیرگذاری یک لبخند زیبا در راز زیبایی، در علم دندانپزشکی تقریبا راه‌‌های مختلفی برای داشتن دندان زیبا قابل انجام است.

درگذشته با شنیدن راه‌‌های زیبایی دندان به‌سرعت یاد ارتودنسی دندان می‌افتادیم اما امروزه علاوه بر ارتودنسی راه‌های بسیار زیاد دیگری برای داشتن یک لبخند زیبا و تاثیرگذار وجود دارد.

مراقبت از دهان و دندان‌‌ها برای داشتن یک لبخند زیبا، راز زیبایی دندان شماست.

با اینکه رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت از دندانها اصلی‌ترین نکته به منظور رسیدن به راز زیبایی دندان می‌باشد، اما همیشه نمی‌توان تنها با این راه به راز زیبایی دندان دست یافت. گاهی باید به دندانپزشکی و متخصصان دندان مراجعه کنیم تا ما را به اهداف زیبایی دندان خودمان برسانند. در مقاله‌ای که برای شما آماده کرده ایم از خدماتی که می‌توان برای رسیدن به راز زیبایی دندان انجام داد برایتان گفته ایم. پس در ادامه با مرکز راز زیبایی همراه باشید.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

ایمپلنت دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

ایمپلنت-دندان

بسیاری از مردم به مرور زمان بنابر دلایل مختلفی مثل پیری، کشیدن دندان و… دندان‌های خود را از دست می‌دهند. این مسئله علاوه بر این‌که موجب ایجاد مشکل در ظاهر و طرح لبخند فرد می‌شود، می‌تواند در درست جویدن و غذا خوردن شما هم تاثیر منفی بگذارد.

اکثریت عموم به دنبال یک متد همیشگی برای پرکردن جای خالی این دندان‌های از دست رفته هستند. تا حدود چند سال گذشته، انجام پروتز دندان متحرک یا همان استفاده از دندان مصنوعی در میان این افراد بسیار رایج بود.

اما مشکلاتی که این تکنیک ایجاد می‌کرد سبب شد که متد بهتری به نام ایمپلنت جایگزین آن بشود. ایمپلنت دندان یک روش دائمی برای حل مشکل نبود دندان‌ها می‌باشد.

در حال حاضر خوشبختانه با فراگیر شدن ایمپلنت دندان، مردم دیگر دغدغه‌ای برای از دست دادن دندان‌های خود نداشته و دیگر به سراغ دندان‌های مصنوعی نمی‌روند.

ایمپلنت دندان جایگزین مصنوعی دندان می‌باشد که امروزه به‌عنوان درمان استانداردی به جهت پرکردن جای خالی دندان‌ها به کار گرفته می‌شود.

ایمپلنت دندان درواقع یک میله‌ی کوچک به شکل پیچ است که در طی یک عمل جراحی درون استخوان فک فرو می‌رود تا به استخوان اطراف جوش خورده و آماده نگه داشتن تاج مصنوعی دندان بشود.

در حقیقت پایه ایمپلنت دندان به منزله‌ی ریشه‌ی دندان عمل می‌کند و روکش دندان به منزله‌ی تاج دندان. درنتیجه ایمپلنت دندان نیازی به تکیه بر دندان‌های اطراف ندارد و درون استخوان فک ثابت باقی می‌ماند.

ایمپلنت کردن دندان به منظور پر کردن جای خالی دندان، یک راز زیبایی دندان می‌باشد.

لمینت دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

لمینت-دندان

لمینت دندان (Dental Laminate) که به آن ونیر (Veneer) هم گفته می‌شود، درواقع نوعی روکش نازک است که همرنگ دندان می‌باشد و برای بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی افراد طراحی شده است.

هنگامی که قطعات کوچک لمینت بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، موجب تغییر رنگ، شکل، اندازه و یا طول دندان‌ها به وضعیت دلخواه شخص می‌شوند.

لمینت‌ها به‌جز مزایای زیبایی شناختی، مزایای دیگری هم دارند، ازجمله اینکه درمقایسه با مینای دندان، مقاومت و قدرت دندان‌ها را زیاد می‌کنند و با پوشاندن عدم همترازی و سایر عیب‌های دندان، ردیف دندان‌ها را یکنواخت و مرتب نشان می‌دهند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

در نتیجه لمینت کردن دندان، یک راز زیبایی دندان است.

کامپوزیت دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

کامپوزیت-دندان

کامپوزیت دندان یک ماده کاربردی در علم دندانپزشکی است که به‌شکل تک‌تک بر روی دندان‌ها قرار میگیرد و متخصص زیبایی با مهارت تلاش می‌کند تا مشکلاتی که هر دندان دارد، مثل پوسیدگی، فاصله بین دندان‌ها، ایراد در سایز دندان‌ها و… را با کامپوزیت دندان رفع کند.

ماده کامپوزیت دندان درواقع مخلوطی از ذرات مختلف مثل گلاس، کوارتز و رزین آکریلیک است. این ماده در حالت معمولی، مانند خمیر است و در بسته‌بندی‌های سرنگ مانندی که رنگی تیره دارند در دسترس قرار گرفته است.

این مواد در پروسه‌ی درمان، زیر نور قرار می‌گیرند، و برخورد نور با این مواد سبب می‌شود که خمیر کامپوزیت سفت و سخت بشود.

اساسا کامپوزیت دندان، پرکردن استاندارد یک دندان است که رنگی مشابه به رنگ طبیعی دندان اصلی شما دارد. همچنین به‌عنوان پرکننده‌های رزینی، پرکننده‌های سفید و پرکننده‌های همرنگ دندان نیز شناخته می‌شود.

کامپوزیت‌ها در واقع جهت ترمیم ترک‌ها، شکستگی و پوسیدگی برای دندان‌های آسیب‌دیده و یا ترمیم و روکش دندان‌های جلو کاربردی هستند که به‌منظور رفع ایردات دندان‌ها و یا زیبایی دندان استفاده میشوند.

کامپوزیت کردن دندان، یک راز زیبایی دندان است.

بلیچینگ دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

بلیچینگ-دندان

با پیدایش تکنیک‌های نو در دندانپزشکی زیبایی، امروزه داشتن لبخند زیباتر در دسترس افراد بیشتری قرار گرفته است. یکی از محبوب‌ترین متدهای سفیدکردن دندان، بلیچینگ دندان است.

رنگ مینای دندان‌ها بر اثر مصرف موادی مثل قهوه و تنباکو تغییر رنگ می‌دهد. هرچند که بسیاری از لکه‌ها را می‌شود با روش‌های سفیدکردن دندان از بین برد، اما سفیدکردن امکان دارد برای افرادی‌که دندان‌های حساسی دارند نارحت کننده باشد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

بلیچینگ دندان یکی از متدهای سفیدکردن دندان و اصلاح طرح لبخند با کمک مواد ویژه است. این‌کار می‌تواند هم در مطب دندانپزشکی انجام شود و هم در خانه توسط خود فرد. البته در هرکدام از این دو روش، مواد مختلفی جهت بلیچینگ دندان استفاده میگردد.

بلیچینگ دندان و سفیدکردن دندان، باعث افزایش اعتماد به نفس فرد شده و حس زیبایی و آراستگی به افراد می‌دهد. به همین خاطر این تکنیک طرفداران بسیاری دارد. بلیچینگ دندان یکی از ابتدایی‌ترین گزینه‌ها به‌منظور داشتن طرح لبخند زیبا در اشخاص است.

بلیچینگ دندان، یک راز زیبایی دندان است.

رفع پوسیدگی‌های دندان‌ها برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

ترمیم-دندان

پوسیدگی دندان هنگامی رخ می‌‌دهد که باکتری‌ها و میکروب‌های درون دهان باعث ترشح اسید شوند. این وضعیت سبب به‌وجود آمدن یک یا چند عدد سوراخ درون دندان خواهد شد که به آن پوسیدگی دندان گفته می‌شود.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

عدم درمان پوسیدگی دندان، می‌تواند باعث بروز عفونت، درد شدید دندان و درنهایت از بین رفتن دندان عفونی بشود.

به‌طور کلی دندان از سه لایه تشکیل شده است که عبارتند از لایه خارجی یا همان مینای دندان، لایه میانی یا همان عاج دندان و لایه مرکزی یا همان پالپ که عروق خونی و عصبی در آن قسمت وجود دارد.

درمان پوسیدگی دندان در مراحل نخستین به مراتب ساده‌تر و ارزان‌تر است. دندان‌پزشک می‌تواند جهت شناسایی پوسیدگی دندان و سایر ایرادات دندان از عکس برداری توسط اشعه ایکس و همچنین معاینات دندان استفاده کند.

رفع پوسیدگی‌‌های دندان، یک راز زیبایی دندان است.

ترمیم دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

ترمیم-دندان

ترمیم دندان (Dental Restoration) به تمامی روشهایی گفته می‌شود که دندانپزشک، مشکلات مربوط به عملکرد و یا ظاهر دندان بیمار را با جایگزین کردن دندان یا ترمیم پوسیدگی و شکستگی برطرف سازد.

به عبارت دیگر ترمیم دندان به هرنوع مدل درمانی گفته می‌شود که به‌منظور بازیابی زیبایی و عملکرد دندان آسیب دیده طراحی شود. دندانپزشک وضعیت دندان و شدت آسیب‌های دندان را بررسی می‌کند تا بهترین گزینه را به‌جهت ترمیم دندان انتخاب کند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

بنابراین چنانچه دندان‌های شما پوسیده، ضعیف و یا شکسته شده‌اند، ممکن است به ترمیم دندان که یکی از تکنیک‌های دندانپزشکی زیبایی است، نیاز داشته باشید.

نمونه‌هایی از ترمیم‌ دندان شامل پرکردن دندان، روکش‌، ایمپلنت‌، بریج‌ و نصب دندان‌های مصنوعی است.

ممکن است دندان به دلیل پوسیدگی، زوال یا ضعیف شدن ترمیم قبلی و یا شکستگی از بین رفته باشد. با ترمیم دندان جلو و سایر دندان‌های دیگر می‌توان این مدل از مشکلات را به‌کلی برطرف ساخت.

پزشک متخصص ترمیم دندان از متدهای مختلفی به‌منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌کند تا از درد و مشکلات شدیدتر در آینده جلوگیری کند.

ترمیم کردن دندان، یک راز زیبایی دندان می‌باشد.

اندو دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

اندو-دندان

دندان‌هایی که دچار پوسیدگی شده باشند، به مرور زمان و در صورت عدم درمان به‌موقع دچار فرسایش و از دست رفتن تاج و مینا خواهند شد. در چنین مواقعی دندان ضعیف شده و بر اثر ضربه یا حتی جویدن، ترک می‌خورد.

ضعف در استحکام دندان سبب می‌شود که پوسیدگی به ناحیه عصب برسد و دندان نیاز به درمان اندو (ENDO) یا همان عصب کشی توسط پزشک متخصص عصب کشی داشته باشد.

اندو دندان که به آن عصب کشی یا روت کانال تراپی میگویند، یک مدل درمان ریشه دندان است که در طی آن پالپ یا همان عصب دندان ملتهب یا عفونی از دندان خارج شده و جای آن با موادی زیست سازگار با عنوان گوتا پرکا پر می‌شود.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

به بیانی دیگر اندو دندان درمانی است که در طی آن دندانپزشک متخصص عصب کشی با ایجاد دسترسی به فضای پالپ دندان، ریشه عفونی را خارج کرده و داخل کانال دندان را ضدعفونی و پاکسازی می‌نماید.

پس از آن فضای داخل کانال را با موادی مخصوص پر کرده تا فضای داخلی کانال از نفوذ باکتری‌ها در امان بماند.

اندو دندان، یک راز زیبایی دندان می‌باشد.

روکش دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

روکش-دندان

روکش دندان که به زبان علمی به آن Dental Crown میگویند، یک مدل روش درمانی در دندانپزشکی است که در حال حاضر بسیار رایج و پرطرفدار می‌باشد.

روکش دندان به طور کلی جایگزینی برای تاج دندان می‌شود. همان‌طور که میدانید، تاج دندان به بخش سفید رنگ دندان که در بخش بیرون لثه قرار دارد گفته می‌شود.

روکش دندان در حقیقت یک تاج یا کلاهک سفید رنگ دقیقا مثل دندان اصلی است که به شکل کامل بر روی دندان اصلی چسبانده شده و برای زیبایی و ترمیم دندان کاربرد دارد.

به روکش دندان، پروتز ثابت هم گفته می‌شود و این پروتز جنس‌های متنوعی دارد که پس از قالب‌گیری توسط دندانپزشک متخصص به آزمایشگاه تحویل داده شده و لابراتور دندانسازی بر طبق قالب، روکش دندان را با ظرافت می‌سازد.

این روکش به جای تاج دندان، نقش اصلی را در جویدن غذا ایفا می‌کند، به همین دلیل آن را تاج مصنوعی هم می‌توان نامید.

استفاده از روکش دندان، یک راز زیبایی دندان می‌باشد.

پروتز دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

پروتز-دندان

پروتز دندان یکی از تکنیک‌های جایگزینی دندان به منظور پرکردن جای خالی دندان از دست رفته می‌باشد.

پروتز دندان انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز دهان، جای خالی دندان‌ها، زیبایی دندان و همچنین شرایط فیزیکی بیمار، می‌توان از پروتز ثابت و یا پروتز متحرک استفاده نمود.

روکش‌های ساده‌ای که عموما به منظور ترمیم و یا به عنوان درمان روکش دندان پس از عصب کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند هم از دسته پروتز‌های دندانی محسوب می‌شوند.

هنگامی که چند دندان کشیده شود، علاوه بر ایمپلنت، می‌توان با پروتز نیز جای خالی دندان از دست رفته را جبران نمود.

پروتز دندان یک روش درمانی است که نیازی به جراحی ندارد و در طی دو تا سه جلسه، بسته به شرایط لثه، توسط دندانپزشک متخصص پروتز انجام می‌گیرد.

پروتز کردن دندان، یک راز زیبایی دندان است.

جرم گیری دندان برای رسیدن به راز زیبایی دندان ها

جرم-گیری-دندان

جرم دندان درحقیقت پلاک‌های میکروبی می‌باشند که با رنگ زرد و یا سفید دیده شده و به سطح دندان‌ها می‌چسبند. پلاک‌های دندانی توسط کلسیم بزاقی و سایر املاح بزاق با دندان‌ها اتصال ضعیفی برقرار می‌کنند.

با اینکه این اتصال بسیار خفیف است اما از میان بردن جرم دندان‌ها با نخ دندان و مسواک امکان پذیر نبوده و برای انجام آن نیاز به تجهیزات دندانپزشکی خواهد بود.

شاید بهترین تمثیل برای تشبیه جرم دندان‌ها کتری‌های خانگی باشند. آهکی که درون بدنه کتری‌ها سخت می‌شوند همانند جرم‌های روی دندان‌ها می‌باشند. برای تمیز ساختن آن‌ها، تنها آب و وسایل شوینده کافی نیست و حتما باید از وسایل دیگری استفاده کرد.

زمانی که افراد به سلامت دندان های‌ خود اهمیت نداده و بعد از وعده‌های غذایی‌شان مسواک نمی‌زنند، به‌ مرور لایه‌ای‌ از مواد غذایی بر روی دندان‌ها‌یشان می‌نشیند.

این‌ لایه‌های بسیار نازک و عموما غیرقابل رویت‌ همان جرم‌ها می‌باشند که‌ در ابتدا بی‌خطر هستند و ظاهر دندان را اصلا از فرم‌ نمی‌اندازند، اما کافی است‌ که چند روز از عمر این‌ لایه‌های نازک بگذرد. به مرور شروع به‌ ایجاد بوی بد کرده و مواد غذایی که‌ اکنون دیگر چندان هم‌ غذایی نیستند، به اسیدهایی تبدیل می‌شوند که‌ موجب ایجاد حفره درون دندان می‌شوند و اصطلاحا دندان را کرم زده می‌کنند.

جرم گیری دندان یا همان بروساژ در مطب دندانپزشکی می‌تواند به خوبی این پلاک‌ها و جرم‌های دندانی را از میان برده و سلامت را برای دهان و دندان شما به وجود بیاورد.

جرم گیری کردن دندان، یک راز زیبایی دندان است.

شما همراهان عزیز مرکز راز زیبایی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راز زیبایی دندان و همچنین دریافت خدمات تخصصی زیبایی با ما در مجموعه بیوتی سکرت در تماس باشید.

راز-زیبایی-دندان-ها

Views: 1

دیدگاهتان را بنویسید