بلفاروپلاستی

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی (Blepharoplasty)

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی (Blepharoplasty)

بلفاروپلاستی

جراحی پلک در واقع یک نوع جراحی زیبایی برای پلک‌‌ها به شمار می‌رود که در آن پوست و چربی اضافه در پلک بالا و پلک پایین اصلاح شده و یا برطرف می‌شود.

از دیدگاه زیبایی‌شناسی معمولا چشم‌ها یکی از محبوبترین و پراهمیت‌ترین اجزاء صورت هستند که سن افراد را منعکس نموده و حالات هیجانی همچنین خلق و خوی اشخاص را نیز مشخص می‌نماید.

البته متاسفانه چشم ها و همچنین پلک‌ها خیلی سریعتر از سایر اجزای بدن نشانه‌های افزایش سن و کهولت را مشخص میکنند. به همین جهت و در ارتباط با این سبک از حساسیت که اتفاقا حساسیت به جا و مهمی هم هست، به طور مداوم و روزانه افراد مختلفی با بهره‌گیری از خدمات جراحی پلاستیک مثل جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی (جراحی افتادگی پلک) اعتماد بنفس بیشتری یافته و طبعا در این حالت از زندگی خود لذت فراوان‌تری خواهند برد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی راهی‌است برای برطرف کردن پف، پوست اضافه، چین و چروک و افتادگی پلک‌هاست. در حقیقت بیشترین کاربرد جراحی پلک، در جوانسازی چشم هاست. به طور کلی دو عامل افزایش سن و وراثت می‌توانند باعث مشکلات افتادگی پلک شوند که در هر دو صورت می‌توان با استفاده از بلفاروپلاستی این مشکل را برطرف کرد.

البته جراحی پلک، همیشه هم جنبه زیبایی ندارد و گاهی جنبه درمانی دارد. در حقیقت گاهی اوقات، افتادگی در پلک‌ها آنقدر باعث سنگینی آنها می‌شود که به سختی می‌توان چشم‌ها را به طور کامل باز نگه داشت و در نتیجه جلوی دید افراد را می‌گیرد.

به طور کلی در صورتی که جراحی پلک تحت نظر یک پزشک متبحر و در کلینیکی تخصصی صورت گیرد، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و عوارض آن نیز بسیار اندک و زودگذر خواهد بود.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

انواع جراحی پلک و مشکلات پلک چیست؟

جراحی-پلک

درماتوشالازی

اصطلاح درماتوشالازی برای افتادگی پوست دور چشم به کار می‌رود که در اثر پوست اضافه پلک‌ها ایجاد شده و منجر به افتادگی و پف آلودگی پلک‌ها می‌شود.

جراحی بلفاروپلاستی، روشی برای افتادگی پوست دور چشم و کیسه‌های چربی زیر چشم است. طی این جراحی، پوست، ماهیچه و چربی اضافی پلک را بر می‌دارند.

برای این که مقدار مناسبی از پوست و چربی و ماهیچه اضافه در عمل بلفاروپلاستی برداشته شود، در حین عمل پلک باید به راحتی بسته باشد تا اطمینان حاصل شود بعد از عمل و بهبودی پلک می‌تواند به طور کامل بسته شود.

پس از انجام جراجی زیبایی بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک و کیسه‌های چربی زیر چشم، خط ظریفی روی پوست باقی می‌ماند که شبیه چروکی است که به صورت طبیعی وقتی چشم‌ها بازند روی پلک‌ها ایجاد می‌شود.

پتوز یا افتادگی پلک

پتوز در واقع افتادگی پلک است. این افتادگی ناشی از پوست اضافی نیست بلکه به دلیل ضعف یا جدا شدن تاندونی که پلک را بالا می‌کشد ایجاد می‌شود.

بهبود و ترمیم پتوز با کوتاه کردن یا اتصال مجدد عضله‌ای که پلک را بالا نگه می‌دارد از طریق جراحي زيبايي بلفاروپلاستی انجام می‌شود. بسته به نیاز یا خواسته بیمار، این عمل به تنهایی یا همراه با بلفاروپلاستی انجام می‌شود.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

کیسه‌های چربی زیر چشم

کیسه‌های چربی زیر چشم زمانی ایجاد می‌شوند که بافت اطراف چشم شل شود و به این ترتیب، بافت معمولی چربی بتواند حالت برجسته و بیرون‌زده پیدا کند.

این تغییرات معمولاً به دلیل بالا رفتن سن و پیر شدن ایجاد شده و ممکن است در پلک افتادگی و پف آلود شدن پلک‌ها هم تاثیر داشته باشد. که معمولا به طور موفقیت آمیز با عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی رفع میگردد.

پتوز یا افتادگی ابرو

گذر زمان و بالا رفتن سن می‌تواند منجر به افتادگی ابروها شود که ممکن است در ایجاد پتوز پلک بالایی یا پتوز ابرو نیز نقش داشته باشد. پتوز ابرو را با جراحی و برداشتن پوست و بافت زیر جلدی یا همان بافت زیر سطح پوست اضافی می‌توان اصلاح کرد. به این نوع جراحی پلاستیک که موجب رفع افتادگی پلک چشم می‌شود بلفاروپلاستی میگوییم.

این عمل را می‌توان درست بالای ابروها، وسط پیشانی یا روی یکی از چروک‌های طبیعی پیشانی، روی خط رویش مو و یا در پوست سر انجام داد.

کاندیدای مناسب عمل جراحی پلک چه کسانی هستند؟

جراحی-پلک

اگر پلک‌هایی چروکیده یا افتاده دارید که مانع باز شدن کامل چشم‌‌های شما می‌گردند یا موجب پف پلک‌‌های پایینی شده اند، عمل بلفاروپلاستی، یک گزینه مناسب برای رفع این مشکل است.

اگر یکی از مشکلات زیر را داشته باشید، این عمل جراحی می‌تواند گزینه انتخابی مناسبی برای شما باشد:

  • زیر چشم‌‌ها پف کرده اند
  • پلک‌‌های بالایی پف کرده یا چروکیده اند
  • پوست پلک‌‌های پایینی افتادگی دارد
  • پلک‌‌های بالایی افتادگی دارند به طوری که موجب ایجاد محدودیت در دید پیرامونی شما شده است.

شما می‌توانید همزمان با جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، عمل‌های دیگری همچون عمل لیفت ابرو، لیفت صورت یا کشیدن پوست صورت را نیز انجام دهید.

البته باید شرایط زیر نیز در فرد وجود داشته باشد که بتواند عمل بلفاروپلاستی را انجام بدهد:

  • دست کم 35 سال سن داشته باشد
  • از سلامت کامل جسمی برخوردار باشد
  • به بیماری خاصی مبتلا نباشد
  • از نتایج عمل انتظارات معقولی داشته باشد

اقداماتی که باید پیش از جراحی پلک انجام گیرد

متقاضیان عمل جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی به منظور پیشگیری از بروز عوارض احتمالی باید در طول عمل به نکات زیر دقت داشته باشند:

  • بیمار موظف است در صورت استفاده از هر نوع داروی خاص، حساسیت دارویی و یا ابتلا به بیماری‌‌های خاص، حتما آن‌‌ها را به پزشک معالج خود اطلاع داده و او را در جریان قرار دهد.
  • فرد باید از 2 هفته پیش از عمل، از مصرف آسپرین، پروفن، ژلوفن و به طور کلی هر نوع داروی رقیق کننده خون اجتناب کند. چون این دسته داروها ممکن است منجربه تشدید خطر بروز خونریزی در حین جراحی بشوند.
  • پیش از عمل جراحی پلک، شخص باید از نظر وضعیت سیستماتیک و سلامتی بدن مورد بررسی و معاینه قرار بگیرد. در این خصوص آزمایشات لازم برای وی تجویز خواهد شد که او ملزم به انجام آنها قبل از عمل خواهد بود.

شما همراهان عزیز مرکز راز زیبایی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جراحی پلک و همچنین دریافت خدمات تخصصی زیبایی با ما در مجموعه بیوتی سکرت در تماس باشید.

جراحی-پلک

Views: 7

دیدگاهتان را بنویسید