جراحی-زیبایی-بینی

خدمات جراحی زیبایی بینی

خدمات جراحی زیبایی بینی

جراحی-زیبایی-بینی

آدمی ذاتا در پی زیبایی و زیباتر شدن است. با پیشرفت علم و دانش پزشکی، بشریت این امکان را به‌وجود آورده تا صورت را که مهمترین عضو ظاهری بدن و ویترین ارتباط با دنیای بیرونی برای هر شخصی است، همانگونه که میپسندد تغییر دهد.

عمل زیبایی بینی از نخستین و رایج‌ترین عمل‌های زیبایی به‌جهت بهبود ظاهر افراد است که در دنیا نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. درطی این فرایند، جراح زیبایی بینی، غضروف و استخوان بینی را به‌منظور تجسم رسیدن به ظاهری مطلوب‌تر تغییر میدهد.

برای مردان و زنانی که از اندازه و شکل بینی خود راضی نیستند، جراحی زیبایی بینی راه‌حلی برای زیبایی مطمئن و موثر به آنها پیشنهاد میدهد. اما باید توجه کافی داشته باشند که کار را به یک جراح زیبایی بینی با تجربه و ماهر بسپارند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

رینوپلاستی یا همان عمل جراحی بینی، می‌تواند تا مقدار زیادی تعادل ویژگی‌های صورت را بهبود بدهد و به متقاضیان کمک کند اعتماد به نفس بالایی پیدا کنند.

عمل بینی همچنین می‌تواند جهت اصلاح نقص‌های ساختاری، ازجمله مواردی که سبب مشکلات تنفسی می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین روش‌های دیگری جهت زیباسازی فرم بینی وجود دارد که بدون نیاز به عمل جراحی انجام میپذیرند. مانند روش اصلاح فرم بینی با فیلر که در مقاله دیگری درباره آن به توضیح پرداخته‌ایم.

چه افرادی به سراغ جراحی زیبایی بینی میروند؟

بیشتر کسانی‌که تحت عمل جراحی زیبایی بینی و تغییر شکل آن قرار میگیرند، با ظاهر و شمایل بینی خود مشکل دارند و تمایل دارند به نسبت ابعاد صورتشان، بینی خود را اصلاح کنند.

درصد پایین‌تری از متقاضیان عمل زیبایی بینی، بیمارانی هستند که مشکلات ساختاری داشته و یا بینی آنها آسیب دیده است.

نامزدها یا داوطلبان عادی و نرمال برای رینوپلاستی در سلامت عمومی قرار دارند. به بیانی دیگر، خطرات مربوط به جراحی را درک کرده و انتظارات واقع گرایانه‌ای از نتیجه‌ی جراحی دارند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

بهترین سن برای جراحی زیبایی بینی

عموما نوجوانان به شکل و ظاهر صورت خود اهمیت بسیار زیادی میدهند. درنتیجه بعید نیست که جراحی زیبایی بینی در بین این رده سنی طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

هم برای بیماران نوجوان و هم برای جراحان آنها مهم است که مطمئن باشند آیا تغییر فرم بینی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی در حوزه زیبایی باشد؟

پزشکان در چنین مواردی باید اطمینان یابند که تصمیم‌گیری برای انجام جراحی زیبایی بینی، انتخاب خود بیمار است، نه به‌علت فشار هم سن و سالان و یا والدین.

البته به‌منظور انجام عمل زیبایی بینی، افراد میبایست شرایط سنی لازمه را داشته باشند، که این سن در بانوان پایان 15سالگی و در آقایان پایان16 سالگی می‌باشد.

همانگونه که گفتیم، تعداد زیادی از متقاضیان جراحی زیبایی بینی را نوجوانان تشکیل میدهند، اما این افراد باید تا رسیدن به سن گفته شده دست نگه دارند. ضرورت این موضوع برای آن است که هم رشد بینی فرد کامل شود و هم شخص به بلوغ فکری رسیده باشد.

هدف از انجام جراحی زیبایی بینی

لازمه‌ی داشتن چهره‌ای زیبا، وجود تناسب بین اجزای مختلف صورت اعم از لب‌ها، چشم‌ها، بینی و سایر موارد دیگر می‌باشد.

بینی به‌دلیل محل ویژه‌ی قرارگیری آن که در مرکز صورت می‌باشد و همینطور به‌دلیل برجسته بودن، بیشتر از دیگر اجزای صورت جلب توجه کرده و وجود کوچک‌ترین نقصی در آن، بر روی لب‌ها، گونه‌ها، چشم‌ها و غیره تاثیرگذار خواهد بود.

همانطور که حتما میدانید، بینی فقط بر روی زیبایی صورت نقش ندارد، بلکه تاثیر بسیار زیادی هم بر عملکرد تنفسی انسان دارد.

در بعضی از افراد وجود توده‌هایی در بینی به نام پولیپ، وجود انحراف در تیغه بینی به نام سپتوم و شکسته شدن بینی در اثر سانحه، عملکرد طبیعی بینی را با اشکالاتی مواجه میکند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

برای برطرف کردن این ایرادات عملکردی و ظاهری بینی از عمل جراحی بینی بهره گرفته می‌شود.

جراحی زیبایی بینی: چنانچه جراحی بینی با هدف از بین بردن ایرادات موجود در ظاهر بینی، ازجمله موارد زیر انجام شود، به آن عمل زیبایی بینی گفته میشود:

  • کج بودن بینی
  • قرینه نبودن حفره‌های بینی
  • وجود قوز روی قسمت پل بینی
  • بزرگ بودن بیش از حد بینی و حفره‌های آن
  • افتادگی نوک بینی

جراحی درمانی بینی: چنانچه عمل بینی با هدف رفع نقص‌های عملکردی بینی انجام گیرد، به آن جراحی درمانی بینی میگویند.

بینی-فانتزی

انواع بینی

میزان ضخامت پوست بینی و غضروف‌هایی که ساختمان بینی را تشکیل میدهند، دو عاملی هستند که باعث تقسیم بندی بینی افراد به سه دسته استخوانی، گوشتی و معمولی میشوند.

بینی استخوانی: در این مدل از ساختار بینی، استخوان‌های بینی استحکام بسیار زیادی دارند و پوست از ضخامت کمی برخوردار است.

بینی گوشتی: این فرم بینی برخلاف بینی‌های استخوانی می‌باشد، ساختار این مدل بینی به شکلی است که بر روی غضروف‌ها و استخوان‌های بسیار ضعیف و نازک، پوستی با بسیار ضخیم قرار گرفته است.

بینی معمولی: ویژگی‌هایی مابین بینی گوشتی و استخوانی دارد. پوست این مدل از بینی ضخامت متوسطی دارد و از نظر شکل ظاهری نسبتا طبیعی و بدون ایراد است. بیشترین انگیزه‌ی این دسته افراد برای انجام عمل زیبایی بینی، رسیدن به یک بینی کوچک و یا به‌اصطلاح عروسکی است.

انواع روش‌های جراحی زیبایی بینی

گاهی ممکن است همراه با مشکلات ظاهری، مشکلاتی دیگر از قبیل پولیپ، انحراف بینی، بزرگی شاخک بینی و… نیز در بینی شخص وجود داشته باشد که علاوه بر زیبایی نیاز به برطرف کردن این مشکلات نیز باشد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

جهت رسیدن به نتیجه‌ی مناسب در جراحی، باید به جراح پلاستیک متخصص در این زمینه رجوع کنید. عمل دماغ به‌طورکلی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود.

  • باز

در این متد، حفره‌های بینی با برشی بسیار کوچک در ناحیه کلوملای بینی از هم جدا می‌شوند و بدین ترتیب جراح می‌تواند پوست بینی را به‌طور کامل از بخش استخوانی و غضروفی بینی بالاتر بکشد و بر کل ساختار بینی تسلط بیابد.

در عمل جراحی زیبایی بینی باز، پزشک دید بیشتری دارد و می‌تواند راحت‌‌تر تغییرات را بر روی بینی اعمال نماید. درحالیکه در جراحی زیبایی بینی بسته اعمال تغییرات چندان راحت نیست.

ضمن اینکه این مدل جراحی زیبایی بینی معمولاً برای انجام رینوپلاستی در بینی‌‌های دارای مشکل مانند عدم داشتن تقارن یا مشکلات مادرزادی انجام می‌شود که در آن‌ها گذاشتن گرافت غضروفی و بازسازی راه هوایی راحت‌‌تر می‌باشد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215
  • بسته

در این متد، عمل جراحی زیبایی بینی از طریق حفره‌های بینی انجام میگیرد و همه برش‌ها در داخل بینی اتفاق می‌افتند و بیرون بینی هیچ گونه برشی ایجاد نمیشود.

جراحی زیبایی بینی، در ناحیه کلوملا برش پوستی نداشته و زمان عمل کردن دماغ به روش بسته کوتاه‌‌تر از مدل باز می‌باشد. البته این روش برای بینی‌هایی که مشکل خیلی زیادی دارند مناسب نیست.

انواع جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی می‌تواند با سه هدف مجزا انجام گیرد:

  • جراحی زیبایی بینی
  • جراحی ترمیمی بینی
  • جراحی زیبایی و ترمیمی بینی

هر سه عمل جراحی زیبایی بینی که برای بینی‌های استخوانی، گوشتی و یا معمولی انجام میگیرد، باید در تناسب با سایر اجزای صورت باشد.

چون همانگونه که زشتی بینی مانع از بروز زیبایی در سایر اجزای صورت می‌شود، هنگامی‌که بینی فرد متناسب با فرم صورت، دهان و چشم‌هایش نباشد هم می‌تواند جلوه‌ی بدی داشته باشد.

بهترین راه‌حل این مشکل دریافت مشاوره و نوبت از یک پزشک متخصص و باتجربه برای ارائه روش جراحی و درمانی مناسب فرد است.

رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی (Rhinoplasty)

جراحی زیبایی بینی به‌جهت بهبود ویژگی‌های ظاهری فرد انجام می‌شود.

افرادی‌که از شکل و فرم بینی خود راضی نیستند و از بینی گوشتی یا استخوانی و یا قوزدار خودشان خسته شده‌اند و فکر می‌کنند که بدفرمی بینی آنها در سایر اجزای صورتشان تاثیر منفی گذاشته است و یا حتی سایر زیبایی‌های آنان را به‌کلی از بین برده است، بیشتر به‌دنبال آن هستند که عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیم بینی برای رفع ایرادات و یا اختلالاتی که برای فرد مشکلاتی ازقبیل مشکلات تنفسی، خروپف، بسته شدن مجاری تنفسی و… بوجود آورده است، انجام میگیرد.

در زیر انواع مختلف از مشکلاتی که در جراحی ترمیمی بینی برطرف می‌شود را برمیشماریم:

ترمیم یا حذف قوز بینی

این مدل از جراحی ترمیمی که با اصلاح و کوچک ساختن استخوان بینی همراه است، رایج‌ترین دلیل انجام عمل بینی ترمیمی است. قوز بینی ممکن است به‌شکل مادرزادی و یا در اثر ضربه و شکستگی بینی رخ داده باشد.

به هر روی این امکان وجود خواهد داشت که قوز بینی علاوه بر زشتی ظاهری، مشکلاتی در تنفس فرد هم ایجاد کرده باشد.

پولیپ بینی (Nasal polyp)

به توده‌هایی در بینی که بر اثر آلرژی، عفونت و یا فیبروز کیستیک ایجاد می‌شود و با مسدود کردن مجاری تنفسی بینی و سینوس‌ها موجب ایجاد اختلال در سیستم تنفس فرد میگردد، پولیپ گفته می‌شود.

این مشکل که در بیماران مبتلا به آسم و آبریزش بینی آلرژیک بسیار رایج است، با مسدود کردن راه تنفسی و ایجاد خشکی و خلط گلو بسیار وضعیت ناخوشایندی را برای فرد مبتلا ایجاد میکند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

درنهایت این جراحی که با برداشتن توده و بازکردن مجاری تنفسی همراه است، سبب بهبود سلامت فرد می‌شود.

انحراف بینی (Septal Deviation)

به آسیب در غضروف تیغه میان دو حفره‌ی بینی انحراف بینی گفته می‌شود. انحراف بینی در بیشتر مواقع هیچ تغییری در ظاهر بینی فرد ایجاد نمیکند.

اگر کجی تیغه میانی یا همان سپتوم بینی درمان نشود، باعث مشکلاتی از قبیل انسداد راه تنفس، خرخر،خشکی گلو و خونریزی می‌شود که کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد.

عمل ثانویه بینی یا جراحی ترمیمی بینی (Revision rhinoplasty)

این مدل از جراحی زیبایی بینی هنگامی انجام می‌شود که شخصی از نتیجه‌ی اول بینی خود راضی نباشد. عمل ثانویه بینی می‌تواند به‌دلایل گوناگونی ازجمله نارضایتی از فرم ظاهری بینی و یا برای برطرف سازی مشکلات ایجاد شده در تنفس فرد انجام بپذیرد.

عمل زیبایی و ترمیمی بینی

در بالا به تشریح انواع عمل‌های زیبایی و ترمیمی پرداختیم. عمل زیبایی و ترمیمی بینی، تلفیقی از عمل زیبایی و عمل ترمیمی است.

برای مثال عملی که برای یک بینی استخوانی که دارای پولیپ هم باشد، انجام شود و درنتیجه هم عمل درمان پولیپ و هم عمل کوچک کردن سایز بینی صورت بگیرد، نمونه‌ای از این مدل جراحی است.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

انواع مدل‌‌های کاربردی در جراحی زیبایی بینی

از مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات مشاوره برای جراحی زیبایی بینی بیان می‌شود، آن است که بیمار می‌خواهد بداند که فرم بینی خودش، پس از عمل به چه شکلی خواهد شد؟

بیشتر مردم تمایل دارند تا فرم بینی خود را بعد از پروسیجر ببینند یا دست کم به صورت تقریبی بدانند که قرار است چه تغییراتی بر روی بینی‌شان به وجود بیاید.

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که به طور کلی مدل‌های جراحی زیبایی بینی به سه شکل می‌باشد که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و انتظارات خود و همچنین تایید پزشک معالجتان یکی از آن‌ها انتخاب کنید. چراکه بهترین مدل برای جراحی زیبایی بینی به دو عامل علایق و سلیقه فردی و همچنین فرم چهره و دانش زیباشناسی بستگی دارد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

مدل‌های بینی که با انجام عمل جراحی زیبایی بینی می‌توان به وجود آورد عبارت‌اند از:

1) فرم طبیعی:

در این مدل از جراحی زیبایی بینی، همان‌گونه که از نامش هم پیداست، تغییر اساسی بر روی بینی به وجود نمی‌آید و بینی حالت نرمال، استاندارد و متناسب با چهره افراد خواهد داشت. در فرم طبیعی جراحی زیبایی بینی، زاویه میان بینی و لب بالا حدود 90 الی 100 درجه می‌باشد. نوک بینی در این مدل از جراحی زیبایی بینی به سمت بالا کشیده نخواهد شد و پل آن صاف می‌باشد.

2) مدل فانتزی:

این مدل از عمل جراحی زیبایی بینی نتایجی بسیار شبیه به بینی عروسک‌ها را به دنبال خواهد داشت. به همین علت به افرادی که از این مدل فانتزی برای جراحی زیبایی بینی استفاده کرده باشند، بینی عروسکی هم می‌گویند. گستره تغییرات و اصلاحاتی که در بینی افراد ایجاد خواهد شد بسیار وسیع و زیاد می‌باشد. برای مثال نوک بینی تا زاویه 100 الی 105 درجه به سمت بالا کشیده می‌شود. از طرفی دیگر به علت اینکه نوک بینی به سمت بالا لیفت شد، قوس و انحنای پل روی بینی بسیار شدید می‌شود.

3) مدل نیمه فانتزی:

در مدل نیمه فانتزی جراحی زیبایی بینی، ویژگی‌های بینی طبیعی و فانتزی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و فرمی جذاب و زیبا را به وجود می‌آورند. در این مدل از جراحی زیبایی بینی، پل بینی نه به اندازه طبیعی صاف است و نه به اندازه بینی‌های فانتزی سربالا و دارای قوس خواهد بود.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
021-88690092

عوارض عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی همانند تمامی عمل‌های جراحی دیگر می‌تواند عوارض مخصوصی را به‌دنبال داشته باشد.

همواره این سوال همراه با نگرانی وجود دارد که آیا با بالا رفتن آمار بالای درخواست جراحی‌های زیبایی، استانداردهای لازم برای اجرای این مدل از عمل‌ها هم به همان اندازه رشد می‌کند یا خیر؟

عوامل متعددی ازجمله میزان بالای تقاضای عمل‌های زیبایی سبب شده تا انواع گوناگونی از عمل‌ها و جراحی‌ها با تکنیک‌های گوناگون که هر یک در رقابت با یکدیگرند و معمولا با شعارهایی مبتنی بر آسان‌تر بودن هر یک از این روش‌ها هستند، به وجود بیاید.

در کنار متدهای اصولی و منطقی جهت تغییر ظاهر اجزای صورت، روش‌هایی پیدا شده‌اند که با هزینه‌هایی بسیار کمتر، روش‌های غیر اصولی در مکان‌های نامناسب و غیر بهداشتی توام با متریال بی‌کیفیت و ابزار غیر استرلیزه و توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شود.

شما باید در نظر داشته باشید که انتخاب پزشکی متخصص به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تا حد بسیار زیادی از عوارض عمل جراحی زیبایی بینی جلوگیری کنید.

ازجمله عوارضی که میتوان در جراحی زیبایی بینی به آن اشاره کرد، خونریزی، عفونت، بی‌حسی، اثر جای زخم، ورم صورت و از بین رفتن کامل عصب است.

سپردن چنین مسئولیت‌های حساسی به‌دست افراد نامتخصص می‌تواند منجربه هریک از این عوارض بشود. بنابراین به شما توصیه میکنیم که از بهترین متخصص‌ها و از بهترین جراح بینی مشاوره و کمک بگیرید.

زیبایی-بینی

توصیه‌های پیش از انجام جراحی زیبایی بینی

  • حتما از یک متخصص باتجربه مشاوره‌های لازم را در مورد مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به جراحی زیبایی بینی بگیرید.
  • از دو هفته پیش از عمل جراحی زیبایی بینی، مصرف سیگار و الکل خود را متوقف کنید.
  • از دو هفته پیش از جراحی زیبایی بینی از مصرف داروهایی مثل بروفن و آسپرین خودداری کنید. زیرا مصرف این داروها موجب رقیق‌تر شدن خون میگردد و ممکن است فرد را درحین و پس از جراحی زیبایی بینی دچار خونریزی کند.
  • آزمایشات مخصوص پزشکی که توسط پزشک تجویز می‌شود را انجام داده و پزشک را در جریان سوابق بیماری‌های خود بگذارید.
  • هشت ساعت پیش از انجام عمل جراحی زیبایی بینی چیزی نخورید.

 

مراقبت‌های پس از انجام جراحی زیبایی بینی

  • جهت بهبود و رفع کبودی صورت، تا ۲۴ساعت پس از انجام جراحی زیبایی بینی، از کمپرس سرد بر روی صورت خود استفاده کنید.
  • سعی کنید تا ۴۸ساعت از مایعات و غذاهای گرم و نرم استفاده کنید تا به عضلات صورت فشاری وارد نشود.
  • از صحبت کردن، بازکردن زیاد دهان و خندیدن شدید تا چند روز اول خودداری کنید.
  • گلودرد و ترشحات خونی بینی در چند روز اول طبیعی بوده و هیچ جای نگرانی ندارد.
  • از فین کردن و تخلیه‌ی شدید بینی خودداری کنید.
  • تا دو هفته پس از جراحی زیبایی بینی، هنگام خوابیدن سر خود را بالاتر از بدن قرار داده و از خم‌کردن سر خودداری کنید.
  • از بلندکردن و کشیدن اجسام سنگین تا یک ماه پس از جراحی زیبایی بینی اکیدا خودداری کنید.
  • به‌هنگام عطسه دهان خود را در حد امکان باز کنید تا فشار کمتری به بینی وارد شود.
  • تا دو ماه شنا کردن، سونا، جکوزی و آفتاب گرفتن ممنوع است.
  • در صورت بروز خونریزی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از لباس‌های دکمه‌دار و گشاد جهت پوشش استفاده کنید تا فشاری به بینی وارد نشود.
  • به‌هنگام خوابیدن مراقب باشید تا صورت خود را به بالش فشار ندهید، چون می‌تواند موجب تغییر شکل بینی بشود.
  • پس از دو هفته میتوانید پیاده روی سبک انجام دهید، اما ورزش‌های سنگین را باید پس از دو ماه انجام بدهید.
  • جهت شستوشوی بینی از سرم مخصوص و پنبه استفاده کنید که روش استفاده از آن هم توسط پزشک آموزش داده می‌شود.
  • مصرف هرگونه آنتی بیوتیک، مسکن‌ها و داروها حتما باید طبق دستور متخصص مصرف شود.

با پیشرفت علم پزشکی، گسترش تنوع مد و سلیقه‌ی زیبایی شناختی و مفهوم جدیدی که این روزها از زیبایی سراغ داریم، گرایش به جراحی زیبایی بینی در کل جهان به‌سرعت در حال شیوع و افزایش است.

در این مقاله سعی کردیم در حد امکان با تمام آنهایی که از ظاهر و بینی خود ناراضی‌اند همزادپنداری کنیم و با استفاده از تجارب متخصصین این زمینه مطلبی کاربردی و علمی در مواردی که باید بخوانید و بدانید برای شما آماده کنیم.

درنهایت مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم لزوم مشاوره و همراهی با یک متخصص آگاه و باتجربه در این زمینه است که نیاز‌های شما را بفهمد و درک کند و بهترین روش را برای رسیدن شما به ظاهر ایده‌آل شما انتخاب کند.

شما میتوانید جهت مشاوره و پیدا کردن پزشکی متخصص با ما در مرکز راز زیبایی تماس برقرار کنید.

Views: 9

دیدگاهتان را بنویسید