کشیدن-دندان

کشیدن دندان (Dental Extraction)

کشیدن دندان (Dental Extraction)

کشیدن-دندان

کشیدن دندان یک درمان یا متد رایج دندانپزشکی می‌باشد که می‌تواند توسط یک دندانپزشک عمومی و یا هر متخصص دندانپزشکی دیگری انجام گیرد.

این فرایند بسته به وضعیت دندان فرد امکان دارد به شکل معمولی و در مدت زمان کوتاه انجام شود یا به صورت جراحی و نسبتا تهاجمی تدارک دیده شود.

دلایل کشیدن دندان

افرادی که دارای مشکلات زیر هستند، عموما به کشیدن دندان به عنوان بخشی از درمان خود نیاز خواهند داشت:

پوسیدگی دندان یا عفونت جدی

زمانی که دندانی به طرز وسیعی پوسیده باشد که حفظ دندان از طریق روش پر کردن، عصب کشی و یا سایر روش‌های ترمیمی ناممکن باشد، کشیدن دندان به منظور جلوگیری از انتشار آسیب به دندان‌های سالم شما، امری ضروری است.

آسیب یا جراحت دندان

هنگامی که دندانی بر اثر آسیب به صورت و یا حوادث دیگر بیش از اندازه شکسته شود، گاها خارج کردن آن تنها راه حل است.

شلوغی دندان‌ها

چنانچه دندان‌ها شلوغ و نامرتب باشند یا اگر یک یا چند دندان اضافی درون دهان‌ رشد کرده باشد، حذف یک دندان امکان دارد لازم باشد تا دندان‌های دیگر فضای کافی برای قرارگرفتن در جهت طبیعی را داشته باشند.

بیماری‌های پریودنتال (بیماری لثه)

بیماری لثه یا همان پریودنتال می‌تواند بافت و استخوان زیر لثه‌ها را تحت تاثیر قرار داده و موجب لقی دندان‌ها در موارد شدید بشود. چنانچه دندان‌ها در ناحیه خود خیلی سست شده باشند، کشیدن دندان امکان دارد تنها گزینه مناسب درمانی باشد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

دندان پوسیده و سایر عوارض

اگر چنانچه دندان‌های شیری کودکی در زمان مناسب نیفتد، امکان دارد برای ایجاد فضای لازم برای رشد دندان‌های دائمی، کشیدن دندان‌های شیری لازم باشد تا از کشیدن دندان دائمی کودکان در آینده پیشگیری شود.

کشیدن-دندان

انواع کشیدن دندان

به طور کلی به دو صورت دندان‌های آسیب دیده یا مورددار را خارج کرده و به اصطلاح بیرون می‌کشند. دندانپزشکان یا به صورت مرسوم و معمولی یا به روش جراحی اقدام به بیرون کشیدن دندان می‌کنند.

در هر یک از این دو روش به این منظور که بیمار درد نکشد و اضطرابی تجربه نکند، بی‌حسی موضوعی و یا عمومی و آرام‌بخش را به همراه داروهای ضد اضطراب تجویز می‌کنند. با هر کدام از این دو روش کشیدن دندان در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

1) روش مرسوم و معمولی

کشیدن مرسوم دندان شامل خارج کردن دندانی است که در دهان قابل رویت است و به طور کامل رشد کرده باشد. از این مدل برای کشیدن و برداشتن دندان پوسیده یا آسیب دیده و یا برداشتن دندان پیش از شروع ارتودنسی استفاده می‌گردد.

دندانپزشکان عمومی به طور معمول با این روش دندان‌ها را بیرون می‌کشند و این کار را تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌دهند. بعضی از دندانپزشکان امکان دارد از داروهای آرامبخش و یا ضد اضطراب برای برخی بیماران استفاده کنند.

به منظور تسکین درد بعد از کشیدن دندان نیز از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده می‌شود.

مراحل کشیدن دندان

اکثر دندان‌ها به راحتی و طی مراحل کوتاهی کشیده می‌شوند. اگر تمام تاج دندان بیرون لثه باشد به آسانی و با انجام مراحل زیر، دندان خارج می‌شود:

  • تزریق بی‌حسی به لثه و سایر ساختارهای نگهدانده دندان
  • لق کردن دندان با چند حرکت در جهات مختلف
  • خارج کردن دندان
  • گذاشتن گاز استریل در حفره یا جای خالی دندان کشیده شده

2) روش جراحی

همه افرادی که به کشیدن دندان نیاز دارند، نیازی نیست که با جراحی این کار را انجام دهند. کشیدن دندان به روش جراحی فقط برای دندان‌های نهفته و نیمه نهفته انجام می‌گیرد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

یعنی دندان‌هایی که هنوز از لثه بیرون نیامده باشند و یا به صورت نصفه و نیمه رشد کرده باشند را از آنجایی که به روش معمولی نمی‌توان خارج کرد، باید با روش جراحی بیرون کشید. اصولا روش جراحی را دندانپزشکان عمومی یا جراحان دهان و دندان انجام می‌دهند.

افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی باشند، امکان دارد به هنگام کشیدن دندان به روش جراحی، بیهوشی عمومی بگیرند. همچنین احتمال دارد بلافاصله بعد از جراحی، داروی مسکن دریافت کنند.

کشیدن-دندان

عوارض کشیدن دندان

عوارض هنگامی رخ می‌دهند که مشکلاتی در حین و یا بعد از انجام یک روند اتفاق بیفتد. گاهی اوقات ممکن است دندان‌های دیگر به هنگام کشیدن دندان آسیب ببینند و یا روند کشیدن دندان امکان دارد پرشدگی یا روکش را از بین ببرد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

اگر دندان‌های کناری دارای پر شدگی یا روکش بزرگی باشند، معمولا این اتفاق خواهد افتاد. در اطراف جایی که دندان‌ کشیده می‌شود، دندان‌های دیگر امکان دارد حساس شوند. این موضوع می‌تواند تا چند هفته هم به طول بی‌انجامد.

اگر احساس سوزش داشته باشید و یا تورم یا درد رو به افزایش دارید، احتمال وجود عفونت است. در چنین حالتی با دندانپزشک خود تماس بگیرید، زیرا امکان دارد به آنتی بیوتیک نیاز باشد.

عملیات پس از کشیدن دندان

چند دقیقه پس از فرایند کشیدن دندان، امکان خونریزی لثه وجود دارد. بنابراین دندانپزشک به شما یک قطعه پد نرم برای گاز زدن به منظور توقف خونریزی خواهد داد. زمانی که خونریزی متوقف شود، شما قادر به بازگشت به خانه خواهید بود.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

پیش از رفتن به خانه، دندانپزشک یا جراح به شما در مورد مراقبت از دندان‌ها و لثه‌‌ها توصیه‌های لازم را صورت می‌دهد. همچنین امکان دارد مسکن و دهانشویه ضد باکتری تجویز کند. استفاده از برخی آنتی بیوتیک‌ها برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت نیز پیشنهاد خواهد شد.

بعد از کشیدن دندان، عموما به مراجعات بعدی نیاز نخواهید داشت. اما اگر تحت فرایند پیچیده‌ای قرار بگیرید، امکان دارد به شما یک تاریخ مراجعه بعدی داده شود. در طی این قرار ملاقات، دندانپزشک یا جراح روند بهبودی مناسب شما را بررسی خواهد کرد.

هزینه کشیدن دندان

یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در این مدل درمان، بررسی شرایط دندان و شدت و نوع عارضه دندان است و در نتیجه طبق تشخیص پزشک نیاز به کشیدن یا جراحی دندان می‌باشد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

از طرفی در این مدل درمانی، مهارت و تخصص دندانپزشک نقش شایانی دارد. چون دندانپزشک متخصص با توجه به تکنیک‌های خاصی که برای شرایط پیچیده و دندان‌های پیچیده به کار میبرد، هزینه بالاتری نسبت به دندانپزشک عمومی دریافت می‌کند.

از طرف دیگر خارج کردن دندان نهفته و یا دندان‌های با شرایط خاص مثل دندان‌هایی با پوسیدگی زیاد که حتما نیاز به جراحی دارند، قاعدتا هزینه بیشتری نسبت به کشیدن دندان به دنبال خواهند داشت.

کشیدن-دندان

شما همراهان گرامی مرکز راز زیبایی میتوانید جهت دریافت مشاوره و یا اطلاع از نرخ به روز کشیدن دندان با ما در تماس باشید.

 

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید