جرم-گیری-دندان

جرم گیری دندان (بروساژ دندان)

جرم گیری دندان (بروساژ دندان)

جرم-گیری-دندان

جرم دندان درحقیقت پلاک‌های میکروبی می‌باشند که با رنگ زرد و یا سفید دیده شده و به سطح دندان‌ها می‌چسبند. پلاک‌های دندانی توسط کلسیم بزاقی و سایر املاح بزاق با دندان‌ها اتصال ضعیفی برقرار می‌کنند.

با اینکه این اتصال بسیار خفیف است اما از میان بردن جرم دندان‌ها با نخ دندان و مسواک امکان پذیر نبوده و برای انجام آن نیاز به تجهیزات دندانپزشکی خواهد بود.

شاید بهترین تمثیل برای تشبیه جرم دندان‌ها کتری‌های خانگی باشند. آهکی که درون بدنه کتری‌ها سخت می‌شوند همانند جرم‌های روی دندان‌ها می‌باشند. برای تمیز ساختن آن‌ها، تنها آب و وسایل شوینده کافی نیست و حتما باید از وسایل دیگری استفاده کرد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

حتما با افرادی برخورد داشته‌اید که به علت بوی بد دهان‌شان دوست داشتید از آن‌ها فاصله بگیرید. یا رنگ و روی دندان‌های آن‌ها بقدری کثیف بوده که حتی نخواهید هنگام صحبت کردن‌شان به دندان‌های آن‌‌ها نگاه کنید.

زمانی که افراد به سلامت دندان های‌ خود اهمیت نداده و بعد از وعده‌های غذایی‌شان مسواک نمی‌زنند، به‌ مرور لایه‌ای‌ از مواد غذایی بر روی دندان‌ها‌یشان می‌نشیند.

این‌ لایه‌های بسیار نازک و عموما غیرقابل رویت‌ همان جرم‌ها می‌باشند که‌ در ابتدا بی‌خطر هستند و ظاهر دندان را اصلا از فرم‌ نمی‌اندازند، اما کافی است‌ که چند روز از عمر این‌ لایه‌های نازک بگذرد.

به مرور شروع به‌ ایجاد بوی بد کرده و مواد غذایی که‌ اکنون دیگر چندان هم‌ غذایی نیستند، به اسیدهایی تبدیل می‌شوند که‌ موجب ایجاد حفره درون دندان می‌شوند و اصطلاحا دندان را کرم زده می‌کنند.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

جرم گیری دندان یا همان بروساژ در مطب دندانپزشکی می‌تواند به خوبی این پلاک‌ها و جرم‌های دندانی را از میان برده و سلامت را برای دهان و دندان شما به وجود بیاورد.

جرم-گیری-دندان

انواع جرم گیری دندان

برای از بین بردن جرم‌های دندانی، نیاز به جرم‌ گیری دندان خواهیم داشت. جرم گیری دندان به سه شکل دستی، استفاده از دستگاه‌های اولتراسونیک و یا توسط لیزر در دندانپزشکی‌ها صورت می‌پذیرد.

1) جرم گیری دندان با ابزارهای دستی

در این‌ حالت دندانپزشک از یک جرم‌گیر دندان استفاده کرده و به شکل دستی پلاک‌های موجود بر روی دندان را از بین می‌برد.

به این دلیل که دندانپزشک توانایی مشاهده پلاک‌ها را ندارد، باید از حس‌ لامسه خود جهت شناسایی نقاط ایجاد پلاک و رسوب بر روی دندان‌ها استفاده‌ کند.

2) جرم گیری دندان با ابزارهای اولتراسونیک

دستگاه جرم گیری دندان اولتراسونیک، پلاک‌ها را از روی دندان با لرزش یکسر فلزی پاک می‌کند. در این متد از اسپری کردن آب برای شستن پلاک‌ها از روی دندان و همچنین سرد نگهداشتن سر دستگاه استفاده می‌شود.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

3) جرم گیری دندان با لیزر

لیزر در دندانپزشکی می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان کمک کننده باشد. یکی از کاربردهای لیزر در این زمینه، جرم گیری دندان می‌باشد که شامل برداشتن پلاک و جرم از روی دندان است.

در بعضی موارد، دندانپزشک می‌تواند از لیزر به منظور کمک در درمان بیماری پریودنتال استفاده کند. بیماری لثه یا پریودنتال یک بیماری بسیار رایج است که بسیاری از افراد بزرگسال را تحت تاثیر قرار داده و شامل عفونت و التهاب لثه و همچنین بافت‌های اطراف دهان است.

درمان معمول برای این عارضه، جرم گیری عمیق لثه و تمیز ساختن ریشه دندان است که نه تنها به بهتر شدن وضعیت دندان‌ها و لثه کمک می‌کند، بلکه در قویتر شدن و بهبود چسبندگی مجدد بافت لثه به دندان نیز نقش بسزایی دارد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

جرم-گیری-دندان

عوامل ایجاد جرم بر روی دندان

زردی دندان‌ها علت‌های گوناگونی دارد. برخی از خوارکی‌ها و همچنین عدم رعایت برخی نکات از عوامل ایجاد جرم هستند. البته تعدادی از افراد به شکل مادرزادی رنگ دندان‌هایشان کمی زرد رنگ است که نمی‌شود آن را جرم دندان بنامیم.

عوامل خارجی ایجاد جرم دندان، به موارد زیر دسته بندی میشوند:

  • باکتری‌ها
  • غذاهای شیرین
  • نوشابه‌های گازدار
  • غذای مصرفی ناسالم
  • مسواک نزدن
  • سیگار کشیدن
  • استعمال دخانیات

همچنین جنس بزاق دهان نیز در برخی افراد ممکن است به ایجاد جرم بر روی دندان منتهی شود.

انواع جرم دندان

جرم سفید و جرم نارنجی بر روی دندان، به عنوان دو نوع جرم معمول بر روی دندان‌ها شناخته می‌شوند.

جرم سفید: این نوع جرم روی دندان عموما از تجمع پلاک و باکتری‌ها درون دهان تشکیل می‌شود.

این جرم موجب شکل‌گیری لایه‌ای سفید بر روی سطح دندان می‌شود که با برطرف سازی منابع باکتری‌ها و تمیز ساختن دندان‌ها قابل رفع می‌باشد. در بعضی موارد هم امکان دارد جرم سفید به عنوان علامتی از بیماری‌های دیگر مثل پوسیدگی دندان باشد.

جرم نارنجی: این نوع جرم بر روی دندان عموما به علت تجمع بیش از حد پیگمانت‌های طبیعی دندان، درون دندان تشکیل می‌شود.

این جرم امکان دارد به دلیل از استفاده از داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک‌ها و آهن باشد و در بعضی موارد هم امکان دارد به عنوان علائم بیماری‌هایی مثل بیماری‌های لثه یا بیماری‌های قلبی مانند اندوکاردیت وجود داشته باشد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

برای درمان جرم نارنجی، ابتدا باید علت آن مشخص شده و سپس درمان و جرم گیری دندان بر روی آن صورت بگیرد.

جرم-گیری-دندان

فواید جرم گیری دندان

از بین بردن جرم دندان، موجب کاهش پوسیدگی آن می‌شود. جرم گیری دندان یا همان بروساژ، همچنین موجب بهبود ورم و التهاب لثه شده و مانع از تبدیل شدن‌ این مشکل به‌ یک بیماری شدید لثه‌ای می‌شود.

با این همه مزایای جرم گیری دندان فقط تا زمانی دوام خواهد داشت که دوباره جرم بر روی دندان شکل نگیرد. برخی از بیماران‌ که بهداشت دهان و دندان خود را بخوبی رعایت نکنند، به جرم گیری دندان دوره‌ای نیاز پیدا خواهند کرد.

عوارض جرم گیری دندان

با این‌که تکنیک‌های درمانی جرم گیری دندان و همینطور تمیز کردن عمیق ریشه‌های دندان پرخطر نیستند، اما به هر حال خطر ایجاد خونریزی لثه و عفونت در لثه‌ها همواره وجود دارد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

برای‌ پیشگیری از بروز این مشکلات، بعد از جرم گیری دندان، ممکن است دندانپزشک از فیبرهای آنتی‌بیوتیک بر روی لثه تا مدت یک‌ هفته پس‌ از درمان استفاده‌ نماید.

اگر شما‌ با خطر بالای عفونت لثه مواجه‌ باشید، امکان دارد به‌ شما توصیه شود که پیش و پس از انجام جرم گیری دندان از داروهای آنتی‌بیوتیکی استفاده کنید تا به‌ این ترتیب از ورود باکتری‌ها به جریان خون جلوگیری شود.

مراقبت‌های پس‌ از جرم گیری دندان

  • جرم گیری دندان را در برنامه بهداشتی سالانه خود قرار دهید.
  • اگر به هنگام مسواک زدن دچار خونریزی در ناحیه‌ای از لثه شدید، حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • خوب و با دقت مسواک زدن یکی‌ از مهمترین عوامل جلوگیری‌ از جرم دندان است. 30 ثانیه مسواک‌ زدن در روز نمی‌تواند کمک زیادی به جلوگیری‌ از جرم گیری دندان کند.
  • پس از جرم گیری دندان حتما از دهانشویه‌ که دندانپزشک برایتان تجویز می‌کند، استفاده کنید. چون در بهبود زخم‌های به‌جا مانده‌ از جرم گیری دندان موثر است‌ و یک‌ هفته پس از جرم گیری دندان، استفاده از دهانشویه را قطع نمایید.
  • درصورت حساس شدن دندان پس‌ از عمل جرم گیری دندان، هیچ نیازی به‌ نگرانی‌ نیست، اصولا حساسیت دندان بعد از مدتی رفع خواهد شد.
  • جرم گیری دندان تنها در میان بزرگسالان اتفاق نمی‌افتد. امکان دارد دندان‌های‌ کودکان هم جرم بگیرند. درصورتی که‌ در بررسی‌های دوره‌ای دندانپزشک وجود جرم را تشخیص دهد، کودکان نیز باید جرم گیری دندان انجام دهند. جرم‌های‌ ایجاد شده بر روی دندان کودکان هم مانند بزرگسالان‌ می‌باشد.

جرم-گیری-دندان

شما همراهان گرامی مرکز راز زیبایی میتوانید جهت اطلاع از آخرین قیمت بروساژ یا جرم گیری دندان و همچنین دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

Views: 1

دیدگاهتان را بنویسید