کاشت-سبیل-و-ریش

کاشت سبیل و ریش

کاشت سبیل و ریش

کاشت-سبیل-و-ریش

یکی از نشانه‌های مهم ظاهری مردان، داشتن سبیل و ریش می‌باشد. تا جایی که بسیاری از افراد مردانگی را به داشتن سبیل و ریش میدانند. البته با اینکه این جمله درست نیست، اما باز هم نمیتوان منکر زیبایی این ویژگی جذاب مردانه شد. متاسفانه به دلایل متفاوتی ممکن است برخی مردان از این نعمت الهی محروم باشند. این دلایل ممکن است به صورت ژنتیکی و هورمونی باشد یا با آسیب، بیماری و سوختگی این مشکل رخ داده باشد. گاه نیز به علت وجود سبک زندگی ناسالم این مشکل می‌تواند رخ بدهد.

کاشت سبیل و ریش

از راهکارهای بسیار خوبی که برای رفع مشکلات عدم رویش مو در ناحیه صورت برای مردان مورد استفاده قرار میگیرد، عمل کاشت سبیل و ریش می‌باشد.

کاشت سبیل یا پیوند سبیل به تکنیکی گفته می‌شود که در آن فولیکول‌ها از بخشی از بدن به بخشی دیگر منتقل می‌شوند. فولیکول‌ها ارگان‌های کوچکی در پوست هستند که مو می‌سازند.

برای مثال در کاشت سبیل، فولیکول‌ها را از موی سر، از زیربغل یا از سینه برداشت می‌کنند و در ناحیه صورت و نواحی دچار ریزش مو می‌کارند. عموما در کاشت سبیل و ریش، فولیکول‌ها را از پشت سر (بانک مو) برداشت می‌کنند و در صورت (ناحیه گیرنده) پیوند می‌زنند.

فرق کاشت سبیل طبیعی و مصنوعی

کاشت سبیل طبیعی از هرجای بدن که باشد، یک مزیت بسیار خوب دارد. زیرا فولیکول است که در ناحیه‌ی گیرنده کاشته می‌شود، نه یک تار موی طبیعی یا مصنوعی. و این یعنی در سال‌های پس از کاشت، موهای کاشته شده رشد خواهند کرد، می‌توانید کوتاهشان کنید یا به مدل‌های مختلف، سبیل و ریش خود را پیرایش کنید. همچنین چون از فولیکول‌های مقاوم به ریزش به منظور کاشت استفاده می‌شود، نواحی کاشته شده عموما تا پایان عمر دچار ریزش مو نخواهند شد.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

مراحل کاشت سبیل و ریش

  1. برنامه‌ریزی
  2. بی‌حسی موضعی
  3. برداشت فولیکول‌ها از بانک مو
  4. آماده‌سازی گرافت‌ها
  5. کاشت گرافت‌ها در نواحی سبیل و ریش

مزایا و معایب کاشت سبیل و ریش

کاشت-سبیل-و-ریش

داشتن سبیل و ریش پرپشت مزایای بسیار زیادی به لحاظ زیبایی دارد. به علاوه شرایط اجتماعی و فرهنگی در کشور ما و سایر کشورهای خاورمیانه به این شکل است که گذاشتن سبیل و یا دست کم توانایی بلند کردن سبیل و ریش برای مردان بسیار حائز اهمیت است. به هر حال واقعیت آن است که در همه جای دنیا، مردان با دارا بودن سبیل و ریش پرپشت، مردانه‌تر به نظر می‌رسند.

کاشت سبیل و ریش نیز مانند هر عمل زیبایی دیگری مزایا و معایب خاصی را به دنبال خود دارد که در زیر درباره آنها صحبت میکینم:

مزایای کاشت سبیل و ریش

  • تنها درمان واقعی: کاشت سبیل و ریش تنها روش درمانی دائم و موثر برای درمان ریزش مو در ناحیه صورت است.
  • نرخ موفقیت بالا: بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد گرافت‌ها با موفقیت در پوست سالم کاشته می‌شوند. این نرخ برای پوست‌های آسیب دیده درحدود ۴۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد.
  • بدون درد و جراحی: کاشت سبیل و ریش بر روی صورت،‌ بدون درد، بدون خونریزی و بدون نیاز به بخیه است. البته روش‌هایی نیز وجود دارد که تهاجمی‌تر بوده و در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.
  • ریکاوری سریع: روش‌های امروزی کاشت سبیل و ریش کم‌تهاجمی و کم‌دردسر هستند. قرمزی، التهاب و تورم صورت از جمله عوارض طبیعی کاشت سبیل و ریش می‌باشند که طی چند روز برطرف خواهند شد. تقریبا از روز دوم می‌توانید به کارهای روزمره خود بپردازید، هرچند بهتر است تا چند روزی مرخصی بگیرید و استراحت کنید.
  • امکان رشد سبیل و ریش: همانطور که اشاره شد، موهای کاشته شده رشد خواهند کرد و شما می‌توانید به مدل‌های دلخواه آن‌ها را بتراشید.

معایب کاشت سبیل و ریش

  • کاهش ذخایر بانک مو: مناسب‌ترین فولیکول‌ها برای کاشت سبیل و ریش، فولیکول‌های موجود در پشت سر هستند. اگر از این فولیکول‌ها برای کاشت سبیل و ریش استفاده کنیم، شاید در آینده فولیکول‌ کافی برای کاشت موی سر نداشته باشیم.
  • ریزش مو ۳هفته پس از کاشت: البته این مسئله نگران کننده نیست. چراکه این اتفاق یکی از رخدادهای طبیعی پس از کاشت سبیل بوده و خیلی زود فولیکول‌های کاشته شده تار موی جدیدی می‌سازند و جای خالی موهای ریخته شده را پر می‌کنند.

عوارض موقتی و طبیعی پس از کاشت سبیل و ریش

عوارض طبیعی و موقت کاشت سبیل و ریش شامل موارد زیر هستند:

  • خارش و التهاب
  • ورم نواحی گیرنده
  • قرمزی پوست صورت و بانک مو
  • بی‌حس شدن پوست صورت و بانک مو
  • حساسیت صورت و بانک مو نسبت به لمس
  • تشکیل شدن و ریختن دلمه‌ها یا لخته‌های خون ریز

مشاهده‌ی چنین عوارضی در دوره‌ی نقاهت، طبیعی می‌باشد ولی باید روز به روز بهتر شده و در عرض چند روز از بین بروند. اگر تورم، قرمزی یا کبودی ماندگار شود، یعنی احتمالا مشکل خاصی وجود دارد و باید با پزشک تماس گرفته شود.

حدود ۲ الی ۳ هفته پس از کاشت سبیل و ریش، موهای ناحیه‌ی گیرنده می‌ریزد. این اتفاق هم موقتی و طبیعی است. خیلی زود موی جدیدی از فولیکول‌ها جوانه خواهد زد و رشد خواهد کرد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

کاندیدای مناسب کاشت سبیل و ریش

به شکل کلی تمامی آقایانی که بخواهند سبیل و ریش پرپشت و طبیعی داشته باشند، می‌توانند سبیل و ریش بکارند. کاندیدای مناسب برای کاشت سبیل و ریش عبارتند از:

  • آقایانی که وضعیت سلامت عمومی مطلوبی داشته باشند.
  • افرادی که سبیل و ریش کم پشتی دارند، قسمت‌هایی از ریش یا سبیل‌شان دچار طاسی شده یا به شکل مادرزادی سبیل و ریش ندارند.
  • افرادی که از کاشت موی صورت انتظارات واقع بینانه داشته باشند و با محدودیت‌ها و عوارض این روش درمانی آشنا باشند.

البته اطلاع دقیق از اینکه شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا نه، باید در جلسه مشاوره به طور کامل بررسی شود.

کاشت-سبیل-و-ریش

روش‌های کاشت سبیل و ریش

کاشت مو در ناحیه‌ی صورت را می‌توان با استفاده از روش‌ FUT، روش FIT و یا سایر روش‌های بر پایه‌ی روش FIT انجام داد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و باید دید که با توجه به شرایط بیمار، کدام یک برایش مناسب‌تر بوده و نتایج بهتری را حاصل می‌کند.

تفاوت روش‌های کاشت سبیل و ریش

تفاوت روش‌های مختلف کاشت مو در شیوه‌ی برداشت فولیکول‌ها و یا ابزارهایی که مورد استفاده می‌گیرد، خلاصه می‌شود.

1. شیوه‌ی برداشت فولیکول‌ها

دو روش کلی به منظور برداشت فولیکول‌ها از بانک مو استفاده میشود:

  • برداشت نواری: این متد در روش FUT استفاده می‌شود. در برداشت نواری، پوست را به شکل نواری باریک برش داده و برداشت می‌کنند. سپس پوست بالا و پایین ناحیه‌ی برش را به هم بخیه می‌زنند. این روش با ایجاد زخم و خونریزی همراه است.
  • برداشت واحدهای فولیکولی: این متد در سایر روش‌های کاشت مو استفاده می‌شود و در آن هر فولیکول به شکل مجزا و با استفاده از ابزارهای ظریف از پوست خارج می‌گردد. این روش هیچ زخمی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند، خونریزی نداشته و نیازی به بخیه هم ندارد. روش استخراج واحدهای فولیکولی با حداقل تهاجم ممکن انجام شده و به روش بدون جراحی معروف است.

2. ابزارها و دستگاه‌ها

ابزارها و دستگاه‌های مختلف کاشت مو عموما در مرحله‌ی برداشت مورد استفاده قرار میگیرند. در روش‌هایی که از برداشت واحدهای فولیکولی استفاده می‌شود، می‌توان استخراج فولیکول‌ها به شکل دستی یا اتوماتیک انجام داد. این اصلی‌ترین وجه تفاوت بین روش‌های کم‌تهاجمی کاشت مو می‌باشد.

  • روش FIT: استفاده از پانچ و انبرک‌های دستی به منظور برداشت فولیکول‌ها
  • روش SUT: استفاده از پانچ ماشینی و سیستم ساکشن به منظور برداشت فولکیول‌ها
  • روش Micro FIT: استفاده از پانچ ماشینی با قابلیت تغییر سایز و سیستم ساکشن به منظور برداشت فولیکول‌ها

مراقبت‌های پیش از کاشت سبیل و ریش

نکاتی که در زیر توضیح داده شده، برای رسیدن به نتایج مطلوب کاشت سبیل و ریش و پیشگیری از عوارض جانبی ضروری میباشند:

  • از ۱۰ روز پیش از جلسه‌ی کاشت مو، از مصرف داروهای حاوی آسپرین اجتناب کنید. در مورد مصرف داروهای رقیق کننده خون یا داروها ضد انعقادی باید با پزشک خود مشورت کنید.
  • حداقل از ۳روز پیش از جلسه کاشت مو، نوشیدن الکل و داروهای ضد التهابی مثل ایبوپروفن یا ژلوفن را متوقف کنید.
  • مصرف ویتامین C از یک هفته پیش از جلسه کاشت مو، سرعت ترمیم التیام پوستی را بیشتر میکند.
  • در روز مراجعه به کلینیک، نوشیدنی‌های کافئین دار مثل قهوه، چای، نوشابه و انرژی‌زا را مصرف نکنید. چون کافئین می‌تواند میزان خونریزی را افزایش بدهد.
  • اگر داروی فیناستراید مصرف می‌کنید، از یک روز پیش از عمل کاشت سبیل و ریش، مصرف آن را متوقف کرده و تا ۶ ماه پس از کاشت از مصرف آن خودداری کنید.

مراقبت‌های پس از کاشت سبیل و ریش

کاشت سبیل و ریش دوره‌ی نقاهت سختی ندارد. پس از اتمام جلسه درمانی، عموما جایی از سر یا صورت‌تان پانسمان نشده و امکان دارد فقط از آنتی‌بیوتیک موضعی به شکل لوسیون یا کرم برای پوشش نواحی گیرنده و بانک مو استفاده شود.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

مراقبت‌های پس از کاشت سبیل و ریش، شامل موارد زیر هستند:

  • روز پس از کاشت سبیل و ریش، باید صورت خود را با محلول ضدعفونی کننده مخصوص بشورید.
  • در روز دوم پس از کاشت سبیل و ریش، باید صورت خود را با آب سرد و صابون مایع با pH ملایم بشورید.
  • عموما پس از ۳ روز تمام زخم‌های کوچک خوب می‌شوند.
  • ۱ روز، ۳ ماه و ۶ ماه پس از کاشت سبیل و ریش باید برای چکاپ به کلینیک درمانی مراجعه کنید.
  • امکان دارد برای پیشگیری از عفونت‌ها، به شما آنتی بیوتیک خوراکی داده شود. حتما داروهای تجویز شده را به طور مرتب و به شکل کامل مصرف کنید.
  • ورم صورت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از انجام عمل کاشت سبیل و ریش به حداکثر خود می‌رسد و ظرف ۲ الی ۴ روز بعد می‌خوابد.
  • ۳ ماه پس از کاشت سبیل و ریش، موهای کاشته شده می‌ریزند و کمی طول می‌کشد تا موهای جدید جوانه بزنند. حدود ۱سال باید صبر داشته باشید تا نتایج نهایی کاشت سبیل و ریش مشاهده شود، اما نتایج اولیه از ۴ تا ۶ ماه پس از کاشت قابل مشاهده میباشند.

هزینه کاشت سبیل و ریش

هزینه کاشت سبیل و ریش در مرکز راز زیبایی یا هر کلینیک دیگری، به میزان تراکم کنونی، تراکم هدف و همچنین روش کاشت مو بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی، رزرو وقت درمان، مشاوره آنلاین یا تلفنی و اطلاع از هزینه دقیق کاشت سبیل و ریش در مجموعه بیوتی سکرت با مشاورین ما در تماس باشید.

کاشت-سبیل-و-ریش

Views: 2

دیدگاهتان را بنویسید