لکه-های-قهوه-ای

رفع لکه‌‌های قهوه‌ای پوست

رفع لکه‌‌های قهوه‌ای پوست

لکه-های-قهوه-ای

لکه‌‌های قهوه‌ای پوست که در زبان علمی به آنها هایپرپیگمانتاسیون میگویند، هنگامی به وجود می‌آیند که برخی از نواحی پوست، ملانین بیشتری نسبت به حالت نرمال تولید کنند. لکه‌‌های قهوه‌ای پوست، بسته به رنگ پوست هر فرد از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره متفاوت است، به‌هیچ وجه دردناک نیستند و اندازه‌های گوناگونی دارد.

این لکه‌‌های قهوه ای عموما در پشت دست‌ها، صورت و نقاطی از بدن که بیشتر در معرض تابش نور خورشید هستند، پدیدار می‌شوند. این لکه‌‌های قهوه ای به هیچ عنوان خطرآفرین نیستند، اما به لحاظ زیبایی و ظاهری برای برخی افراد ناخوشایند است. حتی گاهی امکان دارد سایزشان افزایش پیدا کند. بهترین راه برای پیشگیری و مشخص شدن علت بروز این لکه‌‌های قهوه ای، مراجعه به پزشک متخصص پوست می‌باشد.

علت بروز لکه‌‌های قهوه‌ای روی دست

لکه‌‌های قهوه ای به دلیل تولید بیش از اندازه ملانین در بدن به وجود می‌آیند. ملانین، رنگدانه‌ای است که وظیفه رنگ دادن به پوست را بر عهده دارد. زمانی که پوست در معرض نور خورشید قرار میگیرد، بدن به منظور محافظت از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید، ملانین بیشتری تولید میکند. هرچه ملانین بیشتری تولید شود، رنگ پوست تیره‌تر میگردد. لکه‌‌های قهوه ای در زمانی نمایان می‌شوند که ملانین‌های اضافی پوست درکنار هم تجمع پیدا کنند.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
09120508215

عوامل خطر لکه‌‌های قهوه‌ای روی دست

افراد در هر سن و سال، نژاد و جنس پوستی که باشند، پوستشان مستعد ایجاد و رشد لکه‌‌های قهوه ای می‌باشد. با این وجود، لکه‌‌های قهوه ای در کسانیکه برخی عوامل خاص داشته باشند، شایع‌تر است. این عوامل شامل موارد زیر میشوند:

  • داشتن پوست روشن
  • داشتن سن بیشتر از 40 سال
  • قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید
  • داشتن علائم لکه‌‌های پوستی روی دست
  • لکه‌‌های قهوه‌ای در بدنشان بدون درد باشد
  • استفاده زیاد از حمام آفتاب یا برنزه کردن پوست
  • بافتی شبیه به بافت سایر مناطق پوست داشته باشند
  • رنگ پوستشان طیف وسیعی از قهوه‌ای روشن تا سیاه داشته باشد

لکه‌‌های قهوه‌ای روی پوست دست نشانه چیست؟

لکه‌‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست و نشانه‌های آن به هنگامی نمایان می‌شوند که تغییرات هورمونی در بدن ایجاد شده باشد و یا اینکه پوست در معرض نور شدید خورشید قرار گرفته باشد و یا حتی ممکن است نشان دهنده تغییرات مادرزادی و ژنتیکی باشد. افزایش سن نیز میتوانید یکی از نشانه‌های ایجاد لکه‌‌های قهوه‌ای رنگ در پوست باشد.

لکه-های-قهوه-ای

انواع لکه‌‌های قهوه‌ای روی پوست

1. لکه‌‌های قهوه‌ای روی پوست ناشی از آفتاب

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زنان از آن شکایت دارند، رنگ پوست نامتوازن است. رنگ پوست برنزه شده و نامتوازن بر روی دست‌ها و بازوها، عموما به دلیل قرارگرفتن بیش از اندازه در برابر نورخورشید و پرتوهای فرابنفش رخ می‌دهد. این مشکلات عموما به یکباره ایجاد نمی‌شوند و حاصل سال‌ها قرارگیری در معرض نور خورشید هستند. درنتیجه درمان این آثار نیز نیازمند صرف زمان زیادی خواهد بود.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

2. لکه‌های سفید روی پوست

پیسی یا ویتیلیگو یکی از بیماری‌های مزمنی است که در آن لکه‌های سفید رنگ بر روی پوست ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها به دلیل کمبود ملانین که رنگدانه اصلی پوست است، ایجاد می‌شوند. پیسی می‌تواند بر روی هر قسمتی از پوست به وجود بیاید، با این حال عموما بر روی صورت، دست‌ها، گردن و نقاط چین خوردگی پوست ایجاد می‌شود.

3. لکه‌‌های قهوه‌ای روی بازو

یکی دیگر از لکه‌‌های پوستی رایج، لکه‌‌های قهوه‌ای روی بازو می‌باشد. اگر افراد به شکل مستمر با اصلاح یا استفاده از موم‌ها، موهای روی پوست خود را بردارند، احتمال دارد با نقاط قرمز قهوه ای رنگی بر روی پوست خود مواجه شوند. این موضوع به خصوص در نواحی فوقانی بازو رخ می‌دهد. همچنین این مشکل ممکن است به علت درمان نکردن جوش آرنج نیز به وجود بیاید.

تشخیص لکه‌‌های روی پوست

متخصصان با معاینه‌ی چشمی می‌توانند لکه‌‌های قهوه‌ای پیری را شناسایی کنند. آنها احتمال دارد از درماتوسکوپ نیز استفاده کنند. این وسیله، نوعی ابزار بزرگ‌نمایی دستی بوده که پزشکان به منظور معاینه‌ی پوست از آن کمک میگیرند. در برخی موارد، امکان دارد تمایز بین لکه‌‌های قهوه‌ای پیری و ملانوما دشوار باشد. ملانوما نوعی سرطان پوست است که در سلول‌های حاوی رنگدانه ایجاد می‌شود. اگر پزشک در این مورد اطمینان نداشته باشد، امکان دارد بیوپسی پوستی انجام بدهد که شامل گرفتن نمونه‌ی کوچکی از پوست آسیب دیده و ارسال آن به آزمایشگاه است.

همین حالا وقت مشاوره بگیر 😊😍
واسه رزرو نوبت همین الان میتونی روی دکمه زیر بزنی 🙋‍♀️👇
021-88690092

چگونگی رفع لکه‌‌های قهوه‌ای روی دست

لکه-های-قهوه-ای

1. استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی

اشخاص می‌توانند با کمک متخصص یا تکنسین‌های پوست از لایه‌بردارهای شیمیایی به منظور رفع لکه‌‌های قهوه ای از روی پوست، استفاده کنند. اگر تاکنون از لایه بردار‌های شیمیایی استفاده نکرده باشید، این لایه برداری‌ها با قرار دادن یک ماده شیمیایی بر روی پوست آغاز می‌شوند، ماده‌ای که به شکل کنترل شده باعث تخریب قسمت یا بخش بزرگی از لایه روپوست که همان اپیدرم است، می‌شود. با این لایه برداری، لایه دوم یا میان پوست آسیبی نمی‌بیند و درنتیجه این فرایند، ضایعات سطحی برداشته شده و یا حذف می‌گردند.

چنین عملی موجب می‌شود که پوست و بافت‌های برداشته شده بازسازی بشوند. لایه برداری‌ها از تکنیک‌های شناخته شده به منظور درمان لک و ملاسما میباشند. به شکل معمول، لایه برداری‌های شیمیایی عملکرد مناسبی دارند، زیراکه با ایجاد سوختگی‌های شیمیایی هدایت شده، موجب حذف ملانین‌های اضافی و درنتیجه از بین رفتن لکه‌‌های قهوه‌ای روی پوست خواهند شد.

2. درمان لکه‌‌های قهوه‌ای روی دست با لیزر

اگر لایه برداری‌های شیمیایی برای شخص مناسب نباشند و یا فرد به دنبال متدهای درمانی دیگری باشد، استفاده از لیزر برای او توصیه می‌گردد. از آنجایی که برخی بیماری‌های ایجاد کننده هایپرپیگمنتیشن یا همان تغییر رنگ شدید، در نزدیکی سطح پوست قرار دارند و برخی دیگر در لایه‌های عمیق‌تر پوست جای گرفته اند، انتخاب تکنیک لیزردرمانی، با توجه به مشکل فرد اهمیت بالایی دارد. این مسئله به درمان کامل و مناسب آثار پوستی کمک شایانی خواهد کرد.

میدونستی ما میتونیم همین خدمات رو به شما ارائه بدیم؟ 😊😍
اگه دوست داری نمونه کارهای ما رو ببینی بزن رو دکمه زیر 🙋‍♀️👇
خدمات راز زیبایی

3. کرم ضد لک پشت دست

بیشتر کرم‌هایی که به منظور رفع لکه‌‌های قهوه‌ای روی پوست تجویز می‌گردند، عموما حاوی هیدروکینون هستند. هیدروکینون ماده‌ای است که به روشن‌تر شدن و از بین بردن لکه‌های تیره با کاهش تولید ملانین در بدن کمک نموده و به لکه‌های تیره این امکان را خواهد داد که به تدریج محو شوند تا به این ترتیب انطباق لازم با رنگ پوست طبیعی فرد ایجاد بشود.

کرم‌های حاوی مواد سفید کننده تجویزی پزشک یا همان کرم‌هایی که با نسخه قابل تهیه هستند، حاوی مقادیر بسیار بیشتری از هیدروکینون به نسبت داروهای بدون نسخه میباشند. در مواقعی که مقاومت لک پوستی بیشتر است، درصد هیدروکینون می‌تواند افزایش پیدا کرده و ترتینوئین یا کوجیک اسید نیز به ترکیب دارو اضافه شوند تا درنتیجه تاثیرات بهتری بر روی پوست شخص داشته باشند.

شما همراهان عزیز مرکز راز زیبایی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لکه‌‌های قهوه‌ای پوست و همچنین دریافت مشاوره خدمات تخصصی با ما در مجموعه بیوتی سکرت در تماس باشید.

لکه-های-قهوه-ای

Views: 10

دیدگاهتان را بنویسید